צוות בין מקצועי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 5194
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא .
1
צוות בין מקצועי- סקירת ספרות… … 2-3
ועדת החלטה:הגדרה,אוכ' היעד, הרכב הועדה, תפקידי הועדה —
3-5
ניתוח עבודת ועדת ההחלטה –…
5-6
משתנים הקשורים ליעילות צוות בינמקצועי ודרך יישומם בועדת ההחלטה-..
6-7
סיווג צוות בין מקצועיים …8-9
סיווג האחריות הקולקטיבית –…9
סוגיית הקונפליקטים -.10-13
סיכום ודיון -..14
ביבליוגרפיה –
15
מבוא
בסוכנויות רבות של שרותי אנוש, מוקמים שותפויות של צוותים בין-מקצועיים המורכבים ממספר בעלי מקצוע. מטרת עבודתו של הצוות, היא לסייע ללקוח באופן יעיל ומקיף ביותר.
הקמתם וקיומם של צוותים בין-מקצועיים, הינו תהליך מורכב מאוד, בייחוד בשל מגוון הפרופסיות הקיימות בו וייחודן. הקמת הצוות והעבודה בו, דורשים חשיבה משותפת של כל בעלי המקצוע, מאמץ ושיתוף פעולה לאורך כל שלבי התפתחות הצוות, על מנת להשיג את המטרות שהצוות הגדיר.
בעבודתנו כעובדים סוציאליים בשירותים שונים, אנו מוצאים עצמנו מתוך בחירה או מתוך הכרח, חלק מצוותים בין מקצועיים ו/או נפגשים עם צוותים אלה ומתמודדים עם החלטותיהם. חוויית העבודה בצוות בין מקצועי היא עבודה מורכבת, לא פשוטה, אשר טומנת בחובה קשיים רבים ולצידם הטבות לרוב.
בעבודה זו, בחרנו להתמקד בועדת החלטה שפועלת במתכונת של צוות בין מקצועי בלשכה לשירותים חברתיים בנצרת עילית, על מנת להמחיש את מורכבות העבודה ויתרונותיה. ננתח את עבודת הצוות הבין-מקצועי מתוך תצפיות שערכנו, ראיון עם רכזת הועדה וכן על פי תיאוריות שונות העוסקות בנושא. כמו כן, נעסוק בהרחבה בסוגיית הקונפליקטים בצוות ובמכניזמים שונים לפתרונם.