תרבות המותגים
מקצוע | תחומים אחרים |
מילות מפתח | חיבור |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 1192 |
תקציר העבודה
תרבות המותגים – עבודה להורדה ישירה
בראשית חיבורי אני מבקש להגדיר מהו מותג. מותג הוא תחום אותו אנו צורכים כגון אופנה, מזון, דיור, כלי רכב, מקומות בילוי וכו'. המותג מקנה לאדם תחושת שייכות, מעמד ויוקרה. החברה המערבית היא חברה צרכנית והשאיפה של רוב האנשים היא לצרוך לעבר הצורך האמיתי של האדם. בחברה זו, בה לתחרותיות ולהסגיות משקל גדול. מנסים האנשים להתחרות זה בזה ולהציג את הישגיהם דרך צריכת המותגים.
בעבר, מותגים היו נחלת מעמד האצולה והסוחרים העשירים ואילו היום המותגים הם בחלקם בהישג יד גם אצל המעמד הבינוני, במיוחד בתחומי הביגוד והבילוי וכמובן יש להזכיר את החיקויים שפילסו דרך אפילו למעמד הבינוני הנמוך ובשווקים אנו יכולים להשיג בקלות חיקויים זולים החל משעון וכלה בתיק מרולקס ועד פראדה. החברות והיצרנים הגדולים פועלים בשוק תחרותי שבו הניסיון של היצרנים להכניס את ידם הארוכה לתוך כיסו של הצרכן הוא לגרום לו לשלוף את כרטיס הפלסטיק המפורסם ולשלם בעבור מוצר שבעצם הוא אינו זקוק לו. תחרות זו, גרמה לכל יצרן לנסות וליצור קו סגנוני ייחודי משלו הבאה לידי ביטוי בלוגו, בעיצוב, בצבע ובמחיר. והאנשים השואפים להיות ייחודיים ואורגינליים יעשו הכל כדי לרכוש את המותג ולהפוך לייחודיים בחברה. האירוניה היא שככל שיותר בני אדם קונים ורוכשים את המותג הנכסף כך הוא מאבד את ייחודיותו ואז היצרנים חייבים ליצור משהו חדש, כדי ליצור ייחודיות חדשה. המותג מהווה בשביל כל אדם –
העבודה ללא ביבליוגרפיה וללא מקורות