חלף עם הרוח- עבודה בתחום סדנא לקולנוע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3417
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

רקע
חלף עם הרוח (Gone with the Wind) הוא סרט קולנוע אמריקני משנת 1939, המבוסס על רומנה של מרגרט מיצ'ל באותו שם. הסרט בוים על ידי ויקטור פלמינג, ומככבים בו קלארק גייבל וויוויאן לי.
הסרט נחשב על ידי רבים לאחד הסרטים האהובים והטובים ביותר אי פעם. הוא זכה להצלחה גדולה מייד עם צאתו, עם הכנסות חסרות תקדים ושמונה פרסי אוסקר, לרבות פרס הסרט הטוב ביותר. עם השנים צבר הסרט קהל אוהדים נאמן, וקיבל מעמד של סרט פולחן. עד היום, בהתאמת מחירי הכרטיסים לאינפלציה, זהו הסרט עם ההכנסות הגבוהות ביותר בארצות הברית אי פעם.
פרק 1. עלילה הסיפור מתחיל במטע כותנה גדול בשם טארה, בחלקה החקלאי של ג'ורג'יה בשנת 1861, ערב מלחמת האזרחים האמריקנית-
… בהגיעה לטארה, היא מגלה כי אימה נפטרה ממחלה, וכי דעתו של אביה השתבשה בעקבות זאת. טארה נבזזה על ידי החיילים היאנקים, והשדות השוממים השאירו את תושבי הבית ללא אוכל. סקרלט נודרת כי "אלוהים עדהּ כי לעולם לא תרעב עוד". בסצינה מרשימה זו היא עומדת על ההר לבדה, אוחזת בידה בגוש אדמת טארה ונשבעת לשרוד בכל מחיר. בעייני, סצינה זו היא בהחלט סצנת השיא בסרט! … בסצינת הסיום המפורסמת, רצה סקרלט לביתה על מנת לספר זאת לרט, ומוצאת אותו אורז את מזוודותיו בכוונה לעזוב אותה. על מפתן הדלת, שואלת סקרלט "אבל רט, אם תלך, מה אעשה? לאן אפנה?", אך הוא נותר אדיש ומשיב "יקירתי, באמת שלא אכפת לי"-" my dear, I don't give a damn Frankly ", והולך.
פרק 2. עיצוב עבודת היסטורי-בורדינג אשר ביצע מנזיס ב"חלף עם הרוח" נחשבה לחלוצית בתחום, ללא תקדים בהפקות הוליוודיות גדולות. ההערכה היא שכ- 3,000 שרטוטים שונים נוצרו על ידי מנזיס לתכנון עלילת ותפאורת הסרט.
… את תלבושות הסרט עיצב וולטר פלנקט, ממעצבי התלבושות הבכירים בהוליווד, אשר שיתף פעולה עם סלזניק בעבר בסרטים כ"הרפתקאות תום סוייר" ו"ממלכת החיות".
כ- 5,500 פרטי לבוש שונים נוצרו לצורך הסרט. עבודתו של פלנקט הייתה מרובה, מאחר ועלילת הסרט הצריכה אותו לעצב תלבושות לשלוש תקופות שונות: ימי הזוהר של טרום המלחמה, תקופת הצנע של המלחמה, ותקופת השיקום שלאחריה.
פרק 3. בימוי הבמאי הראשון שנבחר לבימוי הסרט, זמן קצר לאחר תחילת ההפקה, היה ג'ורג' קיוקור. קיוקור היה מוכר בעיקר כ"במאי של נשים", ובין עבודותיו הקודמות נמנו סרטים כ"נשים קטנות" ו"דייוויד קופרפילד". במשך שנתיים עבד קיוקור על ההכנות לצילומים, ועזר בליהוק ובהדרכת השחקנים.
פרק 4. צילום צילומי הסרט החלו בדצמבר
1 938, עם צילום סצינת השריפה באטלנטה. מאחר וטרם נמצאה שחקנית לתפקידה של סקרלט, נשכרו שני כפילים לסצינה. התוכניות היו לבנות את אחוזת טארה באולפן Forty Acres של חברת RKO.
ביקורת הקהל הקרנת הנסיון הראשונה של הסרט נערכה בעיירה ריברסייד שבקליפורניה, בדצמבר 1939. הייתה זו הקרנה סודית, והצופים לא ידעו באיזה סרט הם עומדים לצפות. על פי הדיווחים, משהופיעו המילים "חלף עם הרוח" על המסך, לא היה ניתן לשמוע את הסרט מרוב תשואות הקהל. בהפסקה השתררה דממה, אשר הוחלפה פעם נוספת בתשואות עם תום הסרט. התגובות היו כמעט כולן חיוביות, כמו גם תגובות העיתונאים בהקרנת הנסיון שנערכה בפניהם. הטענות היחידות היו על אורכו של הסרט, וזה אכן קוצץ לבסוף בכחצי שעה.