בטחון סוציאלי - פרו"ס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2450
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

בטחון סוציאלי-פרו"ס                      נושא-               זכויות חברתיות בישראל ראשי פרקים:
-שאלת מחקר (שאלה אותה אפשרי לחקור) -מבוא (הסבר קצר על הנושא שאותו אני בודקת) -זכויות חברתיות מהן? (הסבר כללי-הכרת המושג) -מאפייני הזכויות החברתיות (הכרת היתרונות של המושג) -התפתחות הזכויות החברתיות (תהליך רעיון שימור הזכויות ) -האמנה הבין-לאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות -הזכויות החברתיות במדינת ישראל ועיגונן במשפט הישראלי (כיצד הזכויות באות לידי ביטויי במדינתנו) -עמדת המדינה וקיומן של זכויות חברתיות (התייחסות המדינה לזכויות חברתיות) -סיכום (הסבר כללי ותמציתי על מה שנירשם)) -ביבליוגרפיה (רשימת מקורות אקדמאיים שעליהם התבססתי במחקר) שאלת מחקר-   האם הזכויות החברתיות קיבלו הגנה מקיפה במשפט     הישראלי בעשור האחרון?
מבוא- הזכויות החברתיות, הן הזכויות המתייחסות להיבטי רווחה שונים של האדם. בעבודתי אסקור את הזכויות החברתיות המעוגנות בישראל, אגדיר מהן זכויות חברתיות ואציג בתמצית את המצב הקיים בישראל, אתייחס למאפייני הזכויות החברתיות ובחשיבותן, כיצד התפתחו במהלך השנים במהלך העשור האחרון. אתייחס בקצרה לאמנה הבינלאומית בדבר הזכויות הכלכליות ,חברתיות ותרבותיות ובנוסף, אבדוק את עמדת המדינה וקיומן של זכויות החברתיות ובסוף אתייחס לעיגונן במשפט הישראלי מאלה שקיבלו הגנה ואבדוק את אלו שלא ומאיזו סיבה אם יש. כשמדברים על זכויות חברתיות מדברים על כך שהמדינה צריכה לפעול באופן אקטיבי.
הזכויות החברתיות במדינת ישראל אינן מגובשות, האם מדובר בחובה או פריווילגיה?
הבעיות:
1.       בעיה של הכרה
2 .       בעיה של סטנדרטים ודינמיות הנורמות
3 .       בעיה כלכלית – זכויות אדם עולות כסף, מדובר בסכום לא סופי של כסף.
הכרה בזכויות חברתיות לא תצמצם בהכרח את הפערים החברתיים, זה יכול להשפיע על שאלת הסטנדרט הראוי. בסוף אסכם את כל הנאמר לעייל ואחווה דעה אישית.