case study מחלקה כירוגית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2148

תקציר העבודה

היחידה ללימודים קליניים אקדמיים Case study– התערבות במצבים קליניים הדורשים אשפוז מגישה:איטל מסיקה הוגש ללנה וינשטין כירוגית כרמל רקע המטופל א. המטופלת ש.ס.  בת 57 נשואה + 2
,חיה בחיפה, ילידת הארץ,ממוצע רומני. כרגע לא עובדת אבל בעברה למדה שירטוט למרות שמעולם לא עבדה במקצוע. בעברה עבדה בטיפול בילדים. ב. בשיחה על נתונים סוציו דמוגרפים עלו נושאים רבים וקשים מעולמה של המטופלת. כאשר שאלתי על משפחתה,  סיפרה כי בגיל צעיר הוכרחה להתחתן עם אדם המבוגר ממנה ב-20 שנה. הסיבה  לנישואים הייתה כי יש קללה הרובצת על עם ישראל וכי אם לא תתחתן עם אדם זה תיפול שואה על עם ישראל. עוד היא סיפרה כי במשך כל נישואיה חייתה עם גבר שלא סיפק אותה ולכן היו לה תמיד יחסים אחרים שלא במסגרת הנישואים.
היא מספרת כי השקיעה המון בשתי בנותיה אך כרגע היא רוצה להשקיע יותר בעצמה. היא מתכוונת להתגרש ללכת ללמוד קוסמטיקה ולעבור לארה'ב. המטופלת אדם מאוד שקט ומבודד. לא נצפו מבקרים בזמן משמרת הבוקר. כמו כן נראה שלא אהבה לבקש דבר למרות שסבלה מכאבים קשים טענה שהיא בסדר.
ג. המטופלת הגיעה בשל בעיה אסתטית לניתוח אלקטיבי, נצפה בקע ניתוחי 10/10  .
ד. המטופלת הגיעה לניתוח POVH   ה. מחלות רקע-  1.היפותירודיזם – מחלה שבה יש חוסר ייצור של הורמוני התירואיד T3  ו T4  בשל תפקידם החשוב של הורמוני התירואיד בתפקיד המטבולי של הגוף כאשר יש מחבור בהורמונים אלה יש איטיות בפעילויות מטבוליות. למעלה מ10% מהנשים סובלות מחוסר הורמוני תירואיד מסיבות שונות.
הסימפטומים המאפיינים היפותירודיזם הינם: עייפות,חולשה, עלייה במשקל,שיער יבש, אי סבילות לקור, כאבי שרירים ,עצירות, דיכאון, עצבנות, איבוד זכרון, מחזור נשי לא סדיר  וחשק מיני מועט.(1) .