דיני נזיקין - הגדרת תאונת דרכים

תקציר העבודה

דיני נזיקין, תשס"ח תרגיל מספר 4–הגדרת תאונת דרכים אבחן את האירועים בעיניי הדיןעל-פי שלושת השלביםשנקבעו לכך בפסיקה: א. תאונת אלי בעת הרמת הכירה האם המאורע נופל בגדר ההגדרה הבסיסית:אלי הניזוק,יטען להתקיימות ההגדרה הבסיסית,נטל ההוכחה עליו.
1.    מאורע-נפילת הכירה הינה מאורע מוגדר,יחידה בפני עצמה.
2 .    נזק גוף-(א)נזק גופני-שפשופים בידו של אלי (ב)נזק רכושי-שנגרם עקב המאורע,טבעת הנישואין. מחד, רכוש בעל ערך סנטימנטאלי.מאידך,מדובר ברכוש שבלעדיו יוכל אלי להמשיך להתקיים ולנהוג.
עקב-מבחן סיבתי כפול,קש"ס משפטי ועובדתיבין הנזק שנגרם לבין השימוש בטנדר.                                                                                                      קש"ס עובדתי-אלמלא היה מרים אלי את הכירה,לא היה משפשף את ידו ושובר את טבעתו.
     קש"ס משפטי -מבחן הסיכון.האם השימוש ברכב תרם תרומה ממשית      להתקיימות הסיכון.פציעה עקב הרמת מטען שמיקומו בתא המטען שימש      למטרות תחבורה,הינה בתחום הסיכון התעבורתי שהשימוש ברכב יוצר.
     מבחן השכל הישר-ניתן לשילוב עם מבחן הסיכון.נראה כי שהשימוש      ברכב הוא שגרם ותרם תרומה רלוונטית לנזק הגופני,הכירה הונחה בתא המטען,      אשר שימש להעברתה ליעדה בסניף.הרמת הכירה תרמה להתממשות הסיכון      שמוסדר בדין.יציאתו וחזרתו לשם עישון הסיגריה,תרמה     בפועל להתהוות הסיכון.
שימוש-האם התנהלותו של אלי במאורע מהווה "שימוש" המוכר בחוק. מחד,פריקת מטען של רכב עומד,אפילו שהפריקה היא "למטרות תחבורה",אין לראות במאורע "תאונת דרכים" לפי ההגדרה הבסיסית,ניסיון הוצאת הכירה אינו משתווה לפריקה מסחרית.                                                                      מאידך,הינתקות הכירה היא חלק מהשימוש ברכב,מאורע שהתרחש    179 מילים          לים: 900