ניתוח הסרט "זרים" של ארז תדמור וגיא נתיב על פי נרטיב קולנועי,צילום, פס-קול, עריכה, מיזנסצנה וסמלים- עבודה

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2459

תקציר העבודה

הסרט זרים/ ארז תדמור, גיא נתיב (7 דקות, 2003)
1 . נרטיב קולנועי א. בסצנת הפתיחה של הסרט אנו רואים תחילה תחנת רכבת חשוכה שבה רק הקיר הצדדי מואר באור פלורוסנט בהיר, אנו שומעים ברקע קול של רכבת המתקרבת לעבר הפריים ותופי טם-טם שמלווים את קולה של הרכבת.  אנו רואים את שני פנסי הרכבת מתקרבים לפריים ואז את הרכבת כולה שנעה במהירות ולכן אנו רואים רק תאורה בהירה בתוך הרכבת, כסאות ואנשים מטושטשים עקב התנועה המהירה של הרכבת. לאחר שהרכבת עברה אנו שוב רואים את הקיר שמואר וקולות התופים ברקע. מופיעה הכתובית- זרים ולאחר מכן אנו רואים את היהודי עומד עם הגב אל המצלמה מחכה לרכבת מול הקיר שמואר, הרכבת נעצרת מול היהודי כשדלת הרכבת נמצאת בדיוק מולו, הצילום עכשיו הופך להיות פרונטלי ומצלמים את פניו כשדלת הרכבת נפתחת, הוא נכנס אל תוך הרכבת עובר בין המושבים עם תיק על גבו ומתיישב במקום שבו יש 4 כיסאות ריקים (אחד לידו ו-2 מולו) הסצנה מסתיימת כשהיהודי מתיישב ומסתכל לצד ימין שלו ורואה שב4 כיסאות המקבילים ל4 הכיסאות שהוא נמצא בהם יושב שם ערבי ואז אנו רואים שוב את הרכבת מבחוץ מתחילה לנסוע על הפסים.
בסצנת הסיום של הסרט אנו רואים שוב את הרכבת מבחוץ ממשיכה בנסיעתה על הפסים, הפעם התאורה בהירה ואנו רואים את כל התחנה- את המדרגות, את הקירות, את התמונות וכו'. אנו רואים את היהודי והערבי עומדים זה מול זה ופסי הרכבת מפרידים ביניהם, ברגע שהרכבת נוסעת הם צועקים קריאות שמחה לעברה כמי שעכשיו ניצחו באיזשהו קרב. הם נעמדים זה מול זה שנית, מחליפים ע"י זריקה את התיקים שלהם- כל אחד לקח את תיק של השני. לאחר מכן יש צילום רק של היהודי המואר בתאורה בהירה, הוא שם את התיק על גבו ועושה כתנועת יד של-
ללא ביבליוגרפיה