ניתוח סצנת הפתיחה של הסרט "להציל את טוראי ראיין" על ידי חלוקה לשוטים וניתוחם על ידי הפרמטרים: תיאור השוט, צילום, תאורה וצבע, מיזנסצנה, פסקול, עריכה וחיבור השוטים- עבודה ! +חיתוך השוטים מהסרט

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4228

תקציר העבודה

תיאור גרפי של השוט תיאור השוט צילום תאורה וצבע מיזנסצנה פסקול עריכה וחיבור השוטים שוט מס' 1
שוט הפתיחה של הסרט מציג את דגל ארה"ב מתנופף בשל משב הרוח וברקע את השמיים ולכן ניתן להסיק שהדגל נמצא על תורן.
הצילום הינו מזווית נמוכה, הנותנת יראת כבוד לדגל- תחושה של שליטה. המצלמה סטטית- אין תנועת מצלמה, התנועה היא של הדגל. גודל השוט הוא קלוז אפ המראה רק את דגל ארצות הברית, זה מנתק אותנו מהמרחב שבו מתחרש האירוע ומסמל לנו את קירבת הדגל לסיפור הסרט.
בהתחלה צבע הדגל היה בצבעים דהויים- שחור ולבן ולאט לאט צבעי הדגל- כחול, אדום ולבן מתחילים להופיע. התאורה היא תאורה הבאה מכיוון השמש הנמצאת מאחורי הדגל. כל הדגל מואר במידה שווה, אין קונטרסטיות.
הפריים סגור, הוא לא מסגיר פרטים מעבר למה שתחום בפריים, למרות שמאחורי הדגל אנו רואים שמיים שהם אינסופיים. הקומפוזיציה דיי מאוזנת, הדגל ממלא את כל המסך אבל ברגע שהוא מתנופף ברוח אנו רואים מעין משולש של שמים בחלקו הימני העליון של המסך.
הדגל הבודד הממלא את כל המסך בא אולי לרמז על הבדידות של מי שנשאר בחיים לאחר המלחמה, וכל הזיכרון שדהה.
יש שימוש במוזיקה נון- דיאגטית המתחילה כבר לפני הופעת הדגל על המסך, יש משהו במוזיקה שמבטא פטריוטיות. יש גם שימוש באפקט של נפנוף דגל ברוח.
השוט הראשון אינו מתפקד כשוט מכונן בסצנה. הוא מציג רק את הדגל שזהו פרט מסוים וחשוב מהחלל בו מתרחשת הסצנה. הדגל מוצג כמנותק מהמרחב והזמן של הסצנה אבל בשוטים הבאים אנו נבין את קישורו לסצנה.
משמעות השוט: שוט הפתיחה מציג לנו את דגל ארה"ב בצבעים דהויים כשברקע מתנגנת מוזיקה פטריוטית וזה מראה לנו שהזיכרון דהה- כמו הצבעים הדהויים של הדגל ושהסרט הוא כדי להזכיר נשכחות.