סמינריון בכלכלה- חינוך יתר והשפעתו על הכלכלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9283
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא:
תקציר העבודה נושא הסמינריון הוא: תופעת השכלת יתר והשכלת חסר (and Undereducation Overeducation).
תופעת השכלת היתר (Overeducation  ,(פרושה השכלה מעל הנדרש למשרה כלשהי , השכלת חסר (Undereducation  (פרושה השכלה מתחת לנדרש למשרה כלשהי.
תופעה זו ידועה בספרות הכלכלית מזה מספר דורות. השפעותיה נחקרו רבות הן בתחום הסיבות להשכלת יתר/חסר והן בתחום ההשפעות של השכלת יתר/חסר על התשואה להשכלה עבור העובד והארגון בפרט ועבור החברה והציבור ככלל.
הבחירה בנושא זה נבעה מסקירת נתונים בעולם המוכיחים, כי קיימת תופעה כזו ולה השפעה רבה.
ההשפעה מתבטאת במגוון תחומים ונושאים שעליהם נדבר בהמשך.
שאלת המחקר המרכזית היא: מהי תופעת השכלת יתר/חסר וכיצד היא משפיעה על הכנסתו של העובד?
כדי לדון בשאלות אלו נבנתה העבודה משלושה חלקים מרכזיים, חלקים אלו מחולקים לפרקי העבודה.  מבנה העבודה:
1.      החלק הראשון מכיל את המבוא, הרקע  והסקירה הספרותית, באור התופעה והיקפה.
            הסיבות להשכלת יתר: ניידות, הכשרת עבודה, אי התאמה טכנולוגית ואיכותם של המוסדות להשכלה גבוהה.
            האם השכלת יתר היא בעיה זמנית?
            הגדרות השכלת יתר ושיטות מדידה.
2.      החלק השני מכיל את המחקר שבוצע, הנתונים והממצאים. בחלק זה בדקנו שלוש מדינות: פורטוגל, ארה"ב והולנד. תוך השוואת התופעה של השכלת יתר והשכלת חסר בין שלושת המדינות והצלחנו להגיע לתובנות.
3.      החלק השלישי מכיל את הסיכום והרשימה הביבליוגרפית.
תוכן עניינים
מבוא – תקציר העבודה
3 הסברים תיאורטיים לתופעה
4 פרק אמפירי
8 סיכום
3 3
רשימה ביבליוגרפית
3 4
נספחים
3 5