סמינריון במנהל עסקים בנושא הומור בפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5648
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

נושא הסמינריון הוא: הומור בפרסום.
אנו בחרנו להתמקד בנושא זה ועל כן ערכנו סקירה ספרותית של המחקרים שפורסמו במהלך השנים בנושא כדי להבין כיצד ההומור משפיע על האדם, מתי יהיה עדיף להשתמש בפרסומת עם הומור על פני פרסומת נטולת הומור, והאם ישנם גורמים בפרסומת היכולים לסייע להומור להעביר את המסר שהיא מייצגת.
אופן ביצוע העבודה- review- סקירה של הגישות השונות הנוגעות להומור בפרסום- האם יעיל או לאו, באם יעיל מהן האוכלוסיות בהן יעיל יותר או פחות והגורמים לכך.
כדי לדון בשאלות לעיל ,נבנתה העבודה משלושה חלקים מרכזיים, המחולקים בתורם לפרקי העבודה.
החלק הראשון מכיל את הההקדמה,מבוא, ההגדרות , תמצית המנהלים,ומאפייני ההומור.
בהקדמה, הועלתה הבעייתיות בהגדרת הומור , תוך ציון מספר הגדרות קיימות וקבלת החלטה לגבי ההגדרה שמשמשת אותנו בכתיבת העבודה. גם מאפיינים של הומור פורטו בעבודה. אלו הם מרכיבים חשובים בזיהוי וקביעה מהי פרסומת הומוריסטית, למשל.
היות שהעבודה משלבת את המושג הומור בתקשורת שיווקית, הוקדש חלק להגדרת המושג פרסום:
מהותו,דעות החוקרים השוללים את ההומור באמצעות הפרסום ודיעות מי שאינם פוסלים זאת ואף תומכים בו.
במבוא
הוצגו בין היתר שאלות המחקר, כאשר העיקרית שבהן היא מתי ותחת אילו תנאים ההומור עוזר בפרסום?
החלק השני הוא החלק המעשי-המהווה את הבסיס התיאורטי לסמינריון , זו הסקירה הספרותית שערכנו.
בפרק ספרות המחקר והבסיס התיאורטי, דברנו בהרחבה על הנושאים : כיצד משפיע ההומור על האדם, ואלו גורמים מסייעים להומור.
החלק השלישי: ניסינו לארגן בצורה ברורה יותר את מסקנותינו מהסקירה ולמצוא מאפיין שבו נוכל להגיד שיעיל יותר להשתמש בהומור מאשר לפרסם ללא הומור.בנוסף בחלק זה נמצאים גם סיכום, רשימה בבליוגרפית ונספחים.
הממצאים העיקריים אליהם הגענו בעבודה זו הם כדלקמן:
השימוש בהומור בפרסום של מוצרים, תרמה לעליה בהיקף המכירות ולעתים גם הניבה יחס חיובי כלפי מושא הפרסום.
בנוסף, היחס החיובי הזה משפיע מבחינת העמדה כלפי המותג, אמינות המסר, מידת השכנוע ונכונות הקניה.
הקדמה …2
תקציר מנהלים –4
מבוא …6-5
ספרות המחקר והבסיס התיאורטי השפעת ההומור על האדם –.7
גורמים המסייעים להומור –…8
ממצאים .10 סיכום -11
רשימה ביבליוגרפית 12