ניהול משא ומתן - סיכום הקורס - מחברת בחינה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 12615

תקציר העבודה

ניהול מו"מ  – סיכום הקורס הקדמה הרגל – הרגל נוצר באמצעות רצון, אי רצון לשנות הרגל לא יעזור drive, כדי לשנות הרגל צריך ידע – למה לי לעשות את זה ? וכמובן תרגול / התנסות. באמצעות שלושתם ניתן לשנות הרגל.
דוג' – אדם רוצה להיגמל מעישון – צריך להיות רצון להפסיק לעשן, רצון שיגיע מהידע (עישון מזיק לבריאות) ועכשיו צריך לתרגל – לנתק את הסיגריה מהרגלים (אחרי האוכל, כשעצבניים, כשמצוברחים וכו').
במה נבדל מנהיג טוב ממנהיג שאינו טוב ?
הטוב מכיר בחולשותיו ועוצמותיו.
חשוב לגייס את העוצמות הטמונות בך כמנהל ע"מ לנווט את האחר. ניהול קונפליקט ופוליטיקה ארגונית קונפליקט – "תהליך המתחיל כאשר אנשים או קבוצות תופסים שאחרים מסכנים את האינטרסים / צרכים שלהם או פועלים בניגוד לעמדותיהם / ערכיהם וכו'" תהליך – פעולה אחרי פעולה אחרי פעולה המשולבות אחת בשנייה, לתהליך יש מימד של זמן, תהליך גדילה, ריפוי וכו'.
המתחיל – אנו יודעים להגיד איך הקונפליקט מתחיל, אך לא יודעים איך יסתיים.
תופסים – התפיסה היא תהליך סובייקטיבי, מדובר בפרשנות אישית.
סיכון הצורך שלי – מישהו שמאיים עליי, על הצרכים שלי.
פועל בניגוד לעמדות – בדומה לתהליך ההתנתקות – חלק תומכים וחלק מתנגדים.
מודל הקרחון עיקר הקרחון נמצא מתחת לפני המים. אתה לא יודע ממה שיש למעלה על מה שיש למטה. כשאני סבורה שמישהו פועל נגד העמדות, הערכים שלי, אני רואה את החלק החשוף של הקרחון, אך חשוב לדעת מה מסתתר מתחת לפני המים. מדובר על 2 רמות שונות של מודעות, אך בניהול מו"מ חשוב להגיע  (להכין עצמנו) לניהול מו"מ עם מידע גם על החלק התחתון מתחת לפני המים.               התנהגות אישית                     צרכים, אופי                      כישורים, ציפיות אם אני רוצה לדעת קונפליקט בהתחלתו, חשוב להבין / להכיר / לזהות לא רק את ההתנהגות, אלא את החשיבה שמסתתרת מתחת לפני המים (מתחת לקרחון).
קונפליקט היא דינאמי. אי אפשר לדעת איך יתפתח קונפליקט, אופן סיומו לא ברור. קונפליקטים לא מנוהלים, הם מנהלים אותנו (הורים שצריכים להשאיר את ילדם עם מטפלת, לאור האירועים האחרונים הם ינוהלו ע"י קונפליקט קשה מאוד). לא ניתן להגדיר קונפליקט כמצב של עוינות, מחלוקת בין אנשים או בין קבוצות. קונפליקט אינו מצב (מצב הוא סטטי), הוא לא בהכרח חייב להגיע למצב של עוינות.
דגשים :
* חשוב לשים לב שלפעמים יש בתוכנו צדדים שונים שאחד יכול לאיים על האחר, כלומר לא בהכרח מדובר באנשים אחרים (עירית הרזה מול עירית השמנה..).
* לא כל אי הסכמה = קונפליקט. אנו יכולים לא להסכים על 2 דברים אך לא בהכרח להגיע לקונפליקטים.
תפיסה קליטה             זיהוי                התנהגות – תוצאת תהליך התפיסה מע' חושית       עיבוד                         תרגום                         אחסון התפיסה היא סובייקטיבית ומכאן שיש שוני בתפיסות בין אנשים ולכן יש להקשיב לאחרים ע"מ להבין את המקור לתפיסותיהם – "להסתכל בעיניו של האחר".
חשוב לעודד את האנשים לדבר בחופשיות, חשיבה פרועה ואוירה טובה.
EQ – אינטליגנציה רגשית בריאה תתרום להגדלת ה – IQ (אינטליגנציה שכלית).
אם נבצע סימולציה לגבי אסוציאציות למילה שוטר למשל, נראה שיש 0 במשותף במילים שיעלו בכיתה 1, משמע תפיסה לחלוטין שונה משום שלכולנו סכמות אחרות. סכמות מבוססות על ניסיונות וידע שונה. חשוב להיות מודעים לפרדיגמות (סכמות) שלי ושל האחר ולנסות לשלוט בפרדיגמות של האחר. כולנו מוגבלים, אבל ההבדל הוא במודעות למוגבלות וככל שאתה מודע יותר, אתה עשיר יותר. צניעות מאפשרת לראות את האחר. אנו לפעמים רואים דברים שלא קיימים.
לעיתים הצורך שלי מביא אותי לראות דברים כבולטים יותר, כשאני רוצה לקנות רכב מסוים אני פתאום רואה שלכולם יש רכב כזה..
לעיתים אני רואה את מה שמתאים לי בלבד / פרי דמיוני (כמו הדוג' של הבחור שהיה בטוח לאחר ראיון עבודה שהוא בפנים ובסוף התברר שהוא לא הכיוון). פרדיגמות ששינו את חיינו :
* גיוס לצבא מהקרבה למען המדינה, למימוש עצמי. מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם.
* מיציבות כלכלית לתהפוכות ושינויים (אם בעבר מישהו היה נשאר הרבה זמן במקום עבודה זה העיד על יציבות, היום אם מישהו נשאר זמן רב במקום העבודה הוא "נרדם בשמירה").
חשוב שכל אחד מאיתנו יידע אילו פרדיגמות אנו שינינו במהלך חיינו – תפיסה על אדם מסוים, סטריאוטיפ, חשיבה לגבי נושא מסוים (בגידות).
נוכל לבוא באופן מיטבי לניהול מו"מ כשנדע לזהות את הפרדיגמות שלנו ולשלוט בהן (גם בשל האחר).
קונפליקטים שלבים בהתפתחותו של קונפליקט :
ראש- mind                לב-heart                             גוף-body                            …
ללא ביבליוגרפיה