פרזנטציה- מצגת על מאמר בנושא מתבגרים לקויי למידה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

עבודה זו היא למעשה מצגת לפרזנטציה במסגרת סדנת לקויות למידה. המצגת מציגה מחקר בתחום מתבגרים לקויי למידה. גיל ההתבגרות הוא תקופה מאתגרת עבור ההורים, המורים והמתבגרים עצמם. דבר שיכול להיות נכון במיוחד עבור נערים ונערות עם לקויות למידה.
Cosden, Brown and Elliot (2002) הציעו כי לקויות הלמידה שלעצמן הן גורם סיכון עבור המתבגר, אשר מעלה את השכיחות לחוויות בעלות תוצאות שליליות בתחומים רבים בחייהם.
למרות זאת, לא הוכח תחת מחקר אחד כיצד לקויות למידה מתקשרות לסט מורכב של משתנים פסיכולוגיים מעבר למגוון תחומים (משתנים כגון:
יחסים עם חברים / משפחה, בית-ספר ועוד).
יתר על כן, מחקרים בתחום עדיין לא פיתחו דרך להבנה כיצד קומורבידיות של לקויות למידה עם ADHD (הפרעת קשב וריכוז) יכולה להשפיע עוד יותר על הסטאטוס הפסיכולוגי חברתי של המתבגרים.
על כן מטרת המחקר שאסקור היא להשוות בין
3 קבוצות המתבגרים: בעלי לקויות למידה, בעלי לקויות למידה ו-ADHD וללא לקויות למידה או ADHD.  ההשוואה תיעשה על בסיס 8 מבנים:
אוריינטציה לימודית עיונית, טמפרמנט, well being (תחושת נוחות ורווחה עם העצמי), בדידות, יחסים עם ההורים, נטייה להפוך לקורבן, השתתפות בפעילויות מובנות ולא מובנות וחברויות של המתבגר. חשיבות המחקר שאסקור היא בהיותו צעד ראשוני להבנה עמוקה יותר של המאפיינים הפנימיים והבינאישיים של מתבגרים עם לקויות למידה ו-ADHD. הבנה זו יכולה לייעל את עבודת הטיפול עם מתבגרים אלו.