משפט מנהלי חריגה מסמכות
מקצוע | משפטים |
מילות מפתח | האצלת סמכויות, העברת סמכות, חריגה מסמכות, משפט מנהלי |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 812 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
שר הבריאות פנה לרה"מ בטענה שהל"ס לא אוכף את החוק למניעת זיהום הים ממי שופכין רה"מ חרג מסמכותו ע"פ ח"י הממשלה ס'31(ב) אשר רשאי הוא באישור הכנסת והממשלה בלבד להעביר סמכות הנתונה ע"פ חוק לשר אחר,לא היה רישום להעברת הסמכות ו"סמכות הסל" קיימת רק כשיש "חלל חקיקתי" להסדרבנוסף גם אם היה מצב חירום יכול היה רה"מ להתקין תקנות לשעות חירום.ולעשות זאת כדין ולכן שר הבריאות קיבל את הסמכות ללא הליך תקין בפנייתו לעיריית אילת חרג מסמכותו שק"ד של רה"מ והשר הינם שיקולים לא ראויים אינם לפי ההליך הפרוצדוראלי שהמשפט המנהלי מכתיב.
רה"מ:הסעיף מאפשר ארגון פעולות הממשלה באופן המשקף את מדיניותה ותכניותיה בייחוד במצבי חירום.הפסיקה רואה באופן רחב סעיף זה ברמה חוקתית על-חוקית.ח"י מקנה סמכות רחבה לממשלה בכלל ולרה"מ בפרט.כך שאין זה משנה לאיזה שר ניתנה הסמכות לשר הבריאות או לאיכות הסביבה.הסמכות להעברת סמכות,מכוונת לכל סמכות הנתונה לשר,בין סמכות הנתונה אך לו,ובין סמכות הנתונה בצוותא עם שר אחר. מנכ"ל חברת מפעל "מי סודה-הים האדום"(להלן המנכ"ל)טוען כי השר לאיכות הסביבה(להלן הל"ס)חרג מסמכותו האצלת סמכות ,לא פעל ע"פ הפרוצדורה שהמשפט המנהלי מכתיב,שיקולים זרים.
המנכ"ל-חרג הל"ס –