רעיוןגלגול נשמות בתרבויות,בדתות,במדע הספקני ומחקר איכותני על 20 דרוזים שזכרו את הגלגול הקודם שלהם.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 26154
מספר מקורות 50

תקציר העבודה

גלגול נשמות ניתוח מעמיק של נושא גלגול הנשמות בתרבויות ובדתות השונות, תוך מתן דגש על מקרי מבחן בקהילה הדרוזית “Rebirth” – "ألتقمص" A Thorough Analysis of Reincarnation  in the Various Cultures and Religions With Emphasis on Test Cases within the Druze Religious Community תוכן העניינים
מבוא. 5
תקציר תולדות הדרוזים.. 6
הגדרות.. 7
פרק ראשון: גלגול נשמות בתרבות האנושית, בדתות,  ובכתבי אישים בעלי-שם.. 8
פרק שני: גלגול נשמות במדע הספקני-רציונאלי
5 פרק שלישי: השפעת האמונה בגלגול נשמות על חיי הדרוזים.. 34
פרק רביעי: מקרים של היזכרות ודיבור. 42
סיכום.. 63
ביבליוגראפיה.. 65
נספח א' – שאלון למתבגר הדרוזי 70 נספח ב' – טופס הסכמה לפרסום המידע בספר. 74
מבוא
נושאים מטאפיזיים ונצחיים כגון בריאת העולם וקצו, טבע האדם, סודות המוח האנושי, מסתרי הנפש, הרוח והנשמה העסיקו כבר רבות בעבר את הנביאים, אנשי הרוח, והוגי הדעות, אשר ליוו את מהלך התפתחותה של התרבות האנושית.
החיפוש אחר האלמוות מעסיק את האדם במשך כל הדורות.
יש הטוענים שהמוות מהווה קץ לכול, בזמן שאחרים מאמינים בקיומם של גיהינום וגן עדן.
רבים טוענים שהחיים הם רק פרק אחד מתוך מספר פרקי חיים, בעוד שכשליש מאוכלוסיית העולם מאמין בגלגול נשמות על צורותיו השונות. ובנוסף לכל זאת, המדענים טוענים שהחומר לעולם אינו מתכלה…
האמונה בגלגול נשמות מסייעת לאדם לנסות ולהבין את פלאי התודעה האנושית ואת החיבור בין הגוף הגשמי ה"מתבלה" לבין הנשמה "הנצחית". לאמונה זו יש פנים שונות ומגוונות בתרבויות שונות. הרעיון הוזכר בכל ספרי הקודש של הדתות המונותיאיסטיות והאחרות, ופילוסופים ואישים רבים האמינו בו בעצמם ואף העידו בכתביהם שזכרו את חייהם בדורות קודמים. יתרה מזו, גם כיום אנשי מיסטיקה רבים, תוכניות טלוויזיה, ושפע של דיונים עוסקים ברעיון זה ומביאים הוכחות אמפיריות, כביכול, לתופעת גלגול הנשמות.
סקירה רחבה של הספרות המקצועית שעסקה בנושא מביאה אותנו למידע שטחי למדי, המבוסס בעיקר על היפנוזה, ומתאר סיפורי מקרים של אישים שונים. הספרות מכילה גם תיאוריות פסיכולוגיות שהוכחו כבנות חלוף ובלתי יציבות.
עבודה זו כוללת סקירה מעמיקה ומקיפה של רעיון גלגול הנשמות בתרבויות השונות, בספרי הדתות המונותיאיסטיות, ובכתבי פילוסופים ואישים ידועים. העבודה כוללת הסבר של הרעיון בכלים מדידים ובחשיבה ספקולטיבית-רציונאלית. הדיון יתמקד סביב הרעיון בדת הייחוד הדרוזית, ובהשפעתו על חיי הפרט בגיל ההתבגרות והקולקטיב. כל זאת ייעשה בשילוב עם הבאת עדויות וסיפורים על חיים קודמים. באופן מיוחד ייעשה ניסיון להשיב על השאלות הבאות: מה מבדיל את תפישת הדת הדרוזית מיתר התפישות ?
האם יש עבר ועתיד לנשמה ?
האם הגוף הנו כלי אחסון ארעי לנשמה ?
מה הקשר בין גלגול נשמות והצדק האלוהי ?
האם הנשמה עוברת תמיד מגוף של אישה לגוף אחר של אישה, או שמא היא מסוגלת לעבור גם לגוף של גבר ולהפך ?
האם הנשמה עלולה לעבור לגוף של בעל חיים, צמח או דומם ?
האם הנשמה נצחית או מתגלגלת פעם אחת ?
האם הנשמה עוברת ליקום או לכוכב לכת אחר ביקום ?
האם פעילות טובה או רעה בדור אחד משפיעה על אופן הגלגול שלנו בדור הבא ? האם מספר הנשמות בעולם קבוע ולכן אין גידול אוכלוסין ביקום ?
האם יש צדק אלוהי עלי אדמות ?
מי אני ולמה אני כזה ?
מאיפה באתי ולאן אני הולך ?
מהו הקשר ביני לבין היצורים האחרים ? מהי מהות חיי ומה יקרה אחרי מותי ?