ניהול אסטרטגי

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5579
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

אסטרטגיה ומדיניות במנהל עסקים קסטרו מודל בע"מ  ניתוח אסטרטגי תוכן עניינים
הקדמה. 3
חזון החברה. 3
יעוד החברה. 3
תחום עיסוק: 3
מטרות על: 3
פילוסופיה ניהולית: 4
בעלי העניין בחברה. 4
חיצוניים : 4
פנימיים: 5
ניתוח סביבה חיצונית רחוקה. 5
ביטחונית פוליטית: 5
חוקית: 5
כלכלית: 6
חברתית: 6
טכנולוגית: 6
סביבה חיצונית קרובה – ניתוח ענפי 7
סקירה ומגמות כלליות: 7
לקוחות: 8
מתחרים: 8
תאור החברות/המתחרות המובילות בענף: 9
ניתוח סביבה חיצונית קרובה  – מודל חמשת הכוחות של פורטר. 10 חסמי כניסה: 10 עוצמת יריבות בענף: 11
כח מיקוח מול ספקים: 11
כח מיקוח מול לקוחות: 11
תחליפים: 11
מסקנה: 11
ניתוח סביבה פנימית. 12
ניתוח פיננסי: 12
פרופיל החברה: 13
ניתוח יכולות החברה על-פי מודל שרשרת הערך: 14
חלופות אסטרטגיה. 15
חלופה 1: אסטרטגיה תחרותית. 15
חלופה 2: : אסטרטגיה תחרותית. 16
חלופה 3: אסטרטגיה תחרותית. 16
חלופה 4: אסטרטגיית צמיחה. 17
חלופה 5: אסטרטגיית צמיחה. 17
אופני יישום: 18
בחירת אסטרטגיה. 19
יעדים לטווח ארוך (5 שנים) 20 יעדים לטווח קצר (עד שנה) 20 אסטרטגיות פונקציונליות. 20 בתחום הייצור: 21
בתחום השיווק: 21
יישום האסטרטגיה. 21
מבנה אירגוני: 21
תרבות: 22
בקרה והערכה. 22
נספחים: 23
הקדמה קסטרו חברה ותיקה מאוד. מאמצע שנות השמונים הפנימה החברה ערכים של ניהול ע"פ אסטרטגיה, הגדרת חזון, ייעוד ויעדים תקופתיים. הכתבה המצורפת ("אסטרטגיה זו לא אופנה") מתארת את גישת החברה לניהול אסטרטגי, והתרומה של גישה זו בצמיחת החברה מעסק קטן לרשת-על במונחים של שוק האופנה המקומי. חזון החברה ויעודה נלמדים בצורה ברורה ומפורשת מכתבה זו.
כיום קסטרו מנהלת רשת של 76 סניפים ומוכרת בהיקף שנתי של כ-636 מיליוני ש"ח. החברה נחשבת לשלישית בהיקף המכירות למרות שהיא רק הרביעית במספר הסניפים. החברה מעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים.
מטרת ניתוח אסטרטגי זה לבחון את מאפייני הענף בו פועלת חברת קסטרו והמגמות בו, את חזון וייעוד החברה, מאפייני ההצלחה של החברה, נקודות החוזק והחולשה שלה, ולהמליץ על חלופות אסטרטגיות שישרתו את חזון וייעוד החברה.