חדשות חוץ - השוואת אינטרנט YNET מול HAARETZ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6287
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר הסמינר חדשות חוץ באינטרנט סמינר זה עוסק בחדשות חוץ באינטרנט. ישנם סוגי חדשות שיפורסמו באינטרנט, כאשר בעצם בשום מקום אחר לא יפורסמו, זאת מכיוון שבאינטרנט לא תמיד בודקים את כל העובדות, אך כאשר מדובר באתר של עיתון כמו YNET או "הארץ" באינטרנט יש סבירות גבוהה יותר של כתבות שהן נכונות אך המקום לא מוגבל לעוד ועוד כתבות וידיעות – מצב זה יוצר המון כתבות וידיעות מהעולם הרחב.  כאשר חיפשתי בארכיון YNET וב-"הארץ" כתבות מהעולם , גם במדור החדשות, הכותרות, וגם כאשר הלכתי למדור "בעולם", כמובן שחלק מהכתבות והידיעות היו חשובות מאוד, ומה שהיה הכי חשוב נכנס למדור של ה"חדשות", מה שהיה פחות חשוב נשאר במדור "בעולם".
בסמינר זה נבדקו 430 ידיעות באינטרנט!!! עבודת נמלים אך יסודית שאין כמוה! הסמינר משווה איכותנית וכמותית, פופלארית ואלטיסטית כאנלוגיה להשוואה בין ידיעות אחרונות להארץ.
בנוסף לניתוח הידיעות והכתבות בעזרת תמונות, מספרית רטוריקה וכו' יש השוואה כמותית.
תוכן עניינים:
חלק א: מבוא
חלק ב': רקע תיאורטי – עיתונות פופולארית מול עיתונות איכותית ותיאוריות שונות חלק ג': מטרת ואופן המחקר חלק ד': ניתוח כמותי של הכתבות באתרים "הארץ" ו"Ynet" ע"פ קריטריונים שונים חלק ה': גלטונג ורוג'ה – קריטריונים לסיקור חדשותי חלק ו': ניתוח איכותי שני ע"פ מאמרים שונים (רועה, רועה ופלדמן, כספי ועוד…) סיכום ומסקנות ביבליוגרפיה חלק א' – מבוא:
סמינר זה עוסק בחדשות חוץ באינטרנט. ישנם סוגי חדשות שיפורסמו באינטרנט, כאשר בעצם בשום מקום אחר לא יפורסמו, זאת מכיוון שבאינטרנט לא תמיד בודקים את כל העובדות, אך כאשר מדובר באתר של עיתון כמו YNET או "הארץ" באינטרנט יש סבירות גבוהה יותר של כתבות שהן נכונות אך המקום לא מוגבל לעוד ועוד כתבות וידיעות – מצב זה יוצר המון כתבות וידיעות מהעולם הרחב.  כאשר חיפשתי בארכיון YNET וב-"הארץ" כתבות מהעולם , גם במדור החדשות, הכותרות, וגם כאשר הלכתי למדור "בעולם", כמובן שחלק מהכתבות והידיעות היו חשובות מאוד, ומה שהיה הכי חשוב נכנס למדור של ה"חדשות", מה שהיה פחות חשוב נשאר במדור "בעולם".
סה"כ כתבות וידיעות חוץ בארכיון YNET, בין התאריכים בין ה-30 באוגוסט ועד 21 בספטמבר 2007 הן
5 5. בארכיון אתר האינטרנט של "הארץ" – שהיה טיפה פחות מסודר מYNET מבחינת קטגוריות החדשות וחדשות חוץ, מצאתי כ
1 75 כתבות.
רוב כתבות וידיעות החוץ ב- YNET וב – "הארץ", שהיו קשורות לישראל באופן ישיר היו על האסון בתאילנד, הפצצה בסוריה וכל מה שזה גרר מבחינה חדשותית והעבודה של אברם גרנט באנגליה כמאמן צ'לסי הגדולה בכדורגל שתפסה כותרות מאוד גדולות בחדשות החוץ אצלנו, בתחילת החודש היו אף כתבות על בריחתו של בועז יונה לרומניה.
את שאר כתבות וידיעות החוץ, האם קשור לישראל באופן ישיר, עקיף או בכלל לא אני אנתח בהמשך הסמינר ע"פ קטגוריות שונות מבחינה כמותית ואיכותית.
מבחינה כמותית אנתח לפי כמה קטגוריות ומבחינה איכותית ע"פ מאמרים שונים עם 2 שאלות מרכזיות:
למה מסקרים את אותן ידיעות איך האתרים מסקרים את הידיעות והכתבות