ניהול ומנהיגות - ציון A24

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3134
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו תדון ותבחן בהבדלים בין ניהול למנהיגות- שני נושאים כל כך קרובים ועם זאת עם נבדלים.
בתחילת העבודה אציג את ההבדלים במאפיינים בין מנהל למנהיג, לאחר מכן אנתח  את הפרופיל העסקי של ביל גייטס על פי מאפייני מנהל ומנהיג שהוצגו ואדון בשאלה האם גייטס הוא מנהל או מנהיג. בהמשך אציג שתי תיאוריות בנושא מנהיגות ואשווה בניהן. לבסוף אנתח את הפרופיל העסקי של ביל גייטס  על פי שתי התיאוריות שהוצגו ואציג את המסקנות. תוכן העניינים
 מבוא- מטרת המטלה. 4
הבדל בין מנהל ומנהיג. 5
מהו ניהול. 5
מהי מנהיגות. 5
השוואה בין מנהל למנהיג 6
 ניתוח ביל גייטס ע"פ מאפייני מנהל ומנהיג שהוצגו. 8
מסקנה- האם ביל גייטס הוא מנהל או מנהיג. 8
תיאוריות למנהיגות. 9
מנהיגות מעצבת. 9
מנהיגות דרגה 5. 9
השוואה בין התיאוריות. 11
ניתוח והערכה ביקורתית של ביל גייטס ע"פ המודלים שהוצגו 12
מסקנות. 13
סיכום.. 13
ביבליוגרפיה. 14
מבוא
וויליאם (ביל) ה. גייטס הוא מייסד מיקרוסופט ביחד עם פול אלן והאיש הנחשב לעשיר בעולם, עושרו נע על פי ערך מניות מיקרוסופט שבבעלותו במהלך העשור שבין 1995 ל- 2006 בין 40 ל-55 מיליארד $.
מיקרוסופט מחזיקה בחלק הארי של שוק תוכנת המדף וגייטס הוא מי שהפך את המחשוב לנגיש להמונים. הוא הקים את מייקרוסופט בשנת 1975 עם חברו מילדות פול אלן. גייטס ואלן האמינו שהמחשב יהפוך לכלי חשוב במיוחד בכל שולחן עבודה משרדי ובכל בית, והחלו לפתח תוכנות למחשבים אישיים. לראיית הנולד של גייטס ולחזונו בנושא המחשוב האישי נודע תפקיד מרכזי בהצלחתה של מיקרוסופט ותעשיית התוכנה. תחת הנהגתו של גייטס, משימתה של מיקרוסופט הייתה ועודנה לפתח ולשפר את טכנולוגיית התוכנה, ולהפוך את השימוש במחשב לקל יותר, יעיל יותר ומהנה יותר. בשנת 2004 פרש מתפקיד מנכ"ל חברת מיקרוסופט והגדיר את עצמו כארכיטקט התוכנה הראשי כאשר סטיב באלמר הפך להיות המנכ"ל ובשנת
2 006 פרש מעיסוק פעיל בחברה (אם כי נשאר חבר הנהלה) מעבר לפעילותו במיקרוסופט, פרסם גייטס ספר בשם "עסקים במהירות המחשבה", המדגים כיצד טכנולוגיית מחשבים יכולה לפתור בעיות עסקיות בדרכים חדשות ביסודן.
בלי להתייחס להתנהגות העסקית שהנהיג בה את מיקרוסופט, אין ספק שהאיש הוא אחד הנדבנים הגדולים בהיסטוריה, ומבחינה זו תרומתו של האיש עוד לא תמה, גייטס הקים את קרן ביל ומלינדה גייטס בשנת 2000, העוסקת בתרומות למוסדות חינוך ומחקר רפואי.
הוא ורעייתו מלינדה הם מגדולי הפילנטרופים בעולם. תרומותיו של גייטס, במסגרת הקרן, נאמדות בכ-30 מיליארדי דולרים. בין השאר, תרם מלגות לימוד בהיקפים ניכרים לבני קבוצות אוכלוסייה חלשות וסייע לקידום המלחמה במחלות, בפרט במחלות המאיימות על העולם השלישי.
בינואר 2000 פרש גייטס מתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט.
עבודה זו תתמקד בשאלה האם ביל גייטס הוא מנהל או מנהיג, תוך כדי התייחסות לגישות בניהול ומנהיגות ובחינת אופי סגנון ניהולו ומנהיגותו של ביל גייטס.