התנהגות ארגונית

תקציר העבודה

מבוא
בעבודה זו אציג את התיאוריות בנושא מוטיבציה, לחץ ושחיקה ומבנה ארגוני על הארגון בו אני עובד.
קצת על הארגון…
הארגון המדובר הוא "בורגראנץ'". בורגראנץ' היא רשת מסעדות מזון מהיר.
הסניף הראשון נפתח בשנת 1972 ברחוב בן יהודה בת"א. ב-1978 נפתח הסניף השני ברחוב אבן גבירול בת"א. במהלך השנים הפכו בורגראנץ' לחלק בלתי נפרד מההווי הישראלי.
כיום בורגראנץ' היא אחת הרשתות מזון מהיר המובילות בארץ, מונה כ-70 מסעדות ברחבי הארץ.
בתחילת שנת
2 006 הרשת נרכשה ע"י איש העסקים יוסי חושנסקי (מנכ"ל טיב טעם לשעבר).
יוסי חושנסקי בתור הבעלים של החברה מינה את אחיו, רמי אלעד, למנכ"ל החברה. בעבודה זו אתייחס, לארגון בורגראנץ' בכלל ולסניף אותו אני מנהל בפרט שהוא מסעדה גדולה בפני עצמה, לנושאים הבאים:
קבוצות עבודה בארגון.
לחצים ושחיקה בארגון.
תרבות ארגונית וקבלת החלטות.
קבוצות עבודה "קבוצת חברתית היא חבורה של שני אנשים או יותר, המקיימים ביניהם פעילות גומלין (אינטראקציה); בפעילות זו מתקיימת ביניהם תלות הדדית, כדי להשיג מטרות משותפות; חברי הקבוצה מודעים זה לזה; הם נתפסים בעיני עצמם כקבוצה מובחנת ומיוחדת הן ביחסיה הפנימיים והן ביחסיה עם סביבתה".
Schein,
1 970; Berelson & Steiner, 1964
הגדרה קבוצת עבודה היא חבורת עובדים, המועסקת ע"י אותו מעביד במסגרת ארגונית משותפת; מייצרת או מפיקה מוצר או שירות כלשהם, ומאופיינת בנורמות, בערכים ובתרבות ארגונית משותפת.
פעילות גומלין, מטרות משותפות ותלות בין חברי הקבוצה יוצרים אותה מובחנות וייחודיות של הקבוצה הן בעיניי החברים בתוכה והן בעיני מי שמתבונן מבחוץ.
למעשה, אי אפשר להשיג את רוב המטרות שקבוצות מציבות לעצמן ללא פעולה משותפת של כמה אנשים , שיש עמה תלות.
מאפיין הכרחי של קבוצות העבודה הוא קיומם של יעדים ופעילויות להפקתם של מוצרים או שירותים כלשהם. קבוצת עבודה מוקמת ופועלת על מנת להשיג יעדי תפוקה, והמסגרת הארגונית מכתיבה לה דגשים על ביצוע ותפוקה.
רוב המועסקים בארגון כלשהו משובצים בקבוצת עבודה כלשהי ומשתייכים אליה , לעיתים, אף ליותר מקבוצה אחת.  הקבוצות השכיחות ביותר:
ללא ביבליוגרפיה