סמנריון בחשבונאות ניהולית מתקדמת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4887
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בכל חברה , ההנהלה צריכה לתכנן את השימוש במשאבים העומדים לרשותה כדי לקדם את מטרות העסק. מטרות העסק אינן מסתכמות אך ורק בהישג רווחים בתקופה מסויימת , ההנהלה צריכה לאסוף את כל המידע הדרוש ולגבש אסטרטגיות שונות בכדי להשביח את החברה ולהגדיל את ערכה לבעלי המניות.
לשם כך, על ההנהלה לאסוף מידע כולל, על הארגון עצמו ומשאביו, השוק  ,הסיכונים וההזדמנויות שנמצאים בו,  מידע על הלקוחות ועל הספקים , והכל בראיה מעמיקה וצופה עתיד בו זמנית. ההנהלה צריכה לזהות מאיצי ערך פוטנציאליים ולבחון איזה פעולות יש לבצע כדי לשפר את מאיצי הערך ולהשביח את ערך החברה.
בעבודה הזאת , יש סקירה לחברת H&O אופנה בע"מ מבחינת תחומי פעילות, שוק , מוצרים, לקוחות, ספקים , עוצמות בולטות , חולשות , סיכונים והזדמנויות . העבודה כוללת הצעה  לגישת ניהול שעשויה להתאים לחברה. כמוכן, נבחנו מאיצי ערך שונים שזוהו אצל החברה והוצעו פעולות לשיפורם והוערכה התוספת לערך החברה באם יבוצעו הפעולות המוצעות.
תוכן עניינים
הקדמה …….………………………………………..2
תיאור החברה …….………………………………….3
ניתוח SWOT …….………………………………… 6
זיהוי מאיצי ערך……..………………………………..8
גישה ניהולית….….………………………………… 12
מאיצי ערך פוטנציאליים ופעולות לשיפור…..…………..13
חישוב EVA  וריכוז התוצאות בטבלת מיקוד  ……….…14
סיכום      ……………………………………………15
ביבליוגרפיה ………..………..………………………16
נספחים         ……..………..………………………   17
H&O אופנה בע"מ – תיאור החברה כללי:
החברה התאגדה בחודש אוקטובר 1992  כחברה פרטית בשם המשביר מחסני מכר בע"מ. החברה שינתה את שמה ל- המשביר מחסני אופנה בע"מ בחודש מאי 1994 וזאת במסגרת תכנית ריאורגניזציה שבצעה המשביר המרכזי אגודה שיתופית לאספקה בע"מ , במסגרת ריאורגניזציה זו ריכזה המשביר המרכזי פעילויות מסחריות בתחומים מוגדרים , במסגרת חברות שבשליטתה, בגדרם הועברה לחברה פעילותו המסחרית של האגף הצרכני במשביר המרכזי בתחומים הבאים: מוצרי הלבשה, מוצרי טקסטיל ובדים, מוצרי הנעלה, צעצועים, כלי בית, מכשירי כתיבה, טיפוח ונקיון, מוצרים טכניים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכלי עבודה.
פעילותה של החברה החלה בחודש אוגוסט 1993  אז הועברו לה תחומי הפעילות בהם עסק האגף הצרכני במשביר המרכזי כמתואר לעיל, לרבות עובדי המשביר המרכזי בתחומים אלו.
עד לסוף שנת 1993 ביצעה החברה רה ארגון בתחום הפעילות שהועבר לה כאמור, תוך הפסקת הפעילות בחלק מהתחומים והאתרים שהועברו לה. בחודש אוגוסט 1997 נרשמו מניות החברה למסחר בבורסה. בחודש אפריל 1999 התקשרו המשביר המרכזי והמשביר השקעות, אשר החזיקה באותה עת 71.31% בהון ובזכויות ההצבעה בחברה, בהסכמים עם המשביר אחזקות ואור אסף השקעות בע"מ ובמסגרתם רכשה המשביר אחזקות 71.31% בהון ובזכויות ההצבעה בחברה. בחודש נובמבר 2002
במסגרת תהליכי מיתוג שונה שמה של החברה לאייץ' אנד או- משביר אופנה בע"מ, ובחודש מרץ 2005 החליפה החברה את שמה לשמה הנוכחי אייץ' אנד או אופנה בע"מ.
בחודש ינואר 2007 הושלמה עסקה בה החברה רכשה 63.
5 % מהון המניות המונפק והנפרע של חברת תג וומן בע"מ אשר מפעילה רשת חנויות אופנה שעוסקת בייצור , שיווק ומכירה של מוצרי אופנה לנשים.
בעלת השליטה בחברה הינה המשביר אחזקות ( 1999 ) בע"מ, המחזיקה בכ- 80.28% מהון המניות המונפק ומזכויות ההצבעה בחברה .
תחומי פעילות ופיזור גיאוגרפי:
פעילותה העיקרית של החברה הינה בתחום העיצוב, הדיגום, הייצור ,השיווק, והמכירה של מוצרי אופנה ובהם:
·         הלבשה והנעלה לכל המשפחה.
·         מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה.
·          טקסטיל לבית.
·         תיקים ואביזרי אופנה.
·         תכשיטים ושעונים.
מכירת המוצרים ושיווקם נעשית בחנויות הקבוצה, לרבות באמצעות תג וומן בע"מ , כך שבמאוחד יש לה שלושה תחומי פעילות עיקריים שמדווחים כמגזרים עסקיים: הראשון – הלבשה ואופנה לכל המשפחה, השני – הנעלה לכל המשפחה, והשלישי – קוסמטיקה ואחרים. כאשר אמצעי השיווק המרכזי הינו מועדוני הלקוחות של החברה.
נכון ליום 31.12.2007, מפעילה החברה
3 0 חנויות, ברשת החנויות של החברה -ממוקמות 23 חנויות במרכזי קניות פתוחים . ו- 7 חנויות ממוקמים בקניונים, רשת תג וומן כוללת 27 חנויות הפרוסות בעיקר בקניונים ברחבי הארץ, כאשר מתוכן
1 9 חנויות מופעלות על ידי תג וומן במישרין ו- 8 חנויות מופעלות באמצעות זכיינים.
חנויות הקבוצה מפוזרות בפריסה גאוגרפית טובה על פני מרבית שטחי המדינה. בעבר פעלה החברה לשיווק ומכירה באמצעות חנויות, אשר עוצבו ותופעלו כמחסני מכר, והתאפיינו הן בפשטות עיצוב הפנים של החנות והן באופן הצגת הסחורה תוך הדגשת מחירם הנמוך של המוצרים. בשנים האחרונות במסגרת שינוי אסטרטגי, שעברה החברה שונה סגנון עיצוב החנויות, אופן הפעלתן והפיכתן ממחסני מכר לחנויות המעוצבות ומתופעלות כחנויות אופנה בעיצוב אופנתי ועדכני בהן מוצגת הסחורה כקולקציה אופנתית באופן המעניק ללקוח את מלוא חווית הקנייה. במסגרת אותו שינוי אסטרטיגי הורחב מגוון המוצרים הנמכרים בחנויות החברה, לרבות-