עבודה ב"עקרונות השווק"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2274
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו בחנה כיצד ניסתה חברת SanDisk הוותיקה, אשר ידועה בציבור הרחב בשל התמחותה בפיתוח וייצור כרטיסי זכרון, לחדור אל שוק נגני הMP4 .
שוק זה הינו נשלט ע"י מתחרה עיקרית, APPLE, וחדירה אליו ברמה התודעתית כרוכה במאמצים רבים. נראה כי חברת SanDisk לא ניסתה לשווק את המותג בנפרד משאר מוצריה וניסתה להסתפק  בתדמית המצויינת הרווחת בקרב הציבור בקשר למוצרי החברה בכדי ליצור דחיפה של המוצרים אל השוק. ע"פ נתוני המכירות אשר קיבלתי מהחברה נראה כי ניסיונה לפרוץ אל השוק לא עלה יפה. חשוב לציין כי הנתונים בקשר למכירות המוצר בשוק ולמכירות של המתחרים הינם מסווגים ולכן לא הוצגו נתנונים מדוייקים בעבודה. ע"פ נתונים אלו נראה כי חברת SanDisk לא הצליחה לערער את ההגמוניה של חברת Apple בשוק, וגם לא נראית תפנית בזמן הקרוב. גם גיוון רב אשר יצרה החברה בעומק המוצרים לא תרם, שכן בכל רמת מחירים ו"פיצ'רים" אשר בו ניסתה SanDisk להתמקד, כבר שלטו חברות אחרות.
לדעתי ההצלחה של SanDisk תלויה בתפוצה ובחדירה אל התודעה. בכדי לעשות זאת על SanDisk להשקיע בפרסום ולהוזיל את מוצריה לפרק זמן מוגבל ע"מ ליצור שכיחות רבה יותר של מוצריה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. העבודה בפונט 14