בעיות נבחרות בשיווק - קמפיין פרסום להחדרת מותג חדש

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2521
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

עבודה מסכמת בקורס "בעיות נבחרות בשיווק" תכנון קמפיין שיווקי להחדרת מותג חדש לשוק
1 .  תאר את מצב השוק, פלח השוק הרלוונטי לקטגורית המותג.
2 .  הסבר את הצורך הספציפי שאותו בא המותג לספק.
3 .  תאר את המסרים שאותם תעביר בקמפיין והסבר איך מסרים אלו יתרמו לשכנוע הצרכן הרלוונטי.
4 .  באילו מסרים פריפריאליים תשתמש כדי לחזק את טענותיך? 5.הראה כיצד שימוש נכון בעקרונות התפיסה, עקרונות הלמידה ורשתות סמנטיות משפר את העברת המסרים.
6 .  הסבר ונמק כיצד תעריך את הצלחת הקמפיין השיווקי.
תוכן עניינים
נושא עמוד תקציר מנהלים
4 תאור השוק 5
רקע על הענף 5
מבנה התחרות בענף 5
קהל היעד
6 הצורך
6 יתרונות המכשיר 7
חסרונות המכשיר 7
היתרון התחרותי 7
הקמפיין הפרסומי
8 עקרונות התפיסה ורשתות סמנטיות
1 2
הערכת הקמפיין הפרסומי
1 3
1 .  תקציר מנהלים Nokia הינה חברת התקשורת המובילה בעולם הסלולר. מגובה בניסיון עשיר, פתרונות חדשנים, ידידותיים ובטוחים, Nokia הפכה לספקית הטלפונים הסלולרים ורשתות תקשורת מהמובילה בעולם. Nokia קידמה אפשרויות חדשות עבור חברות רבות, והעשירה את חיי היומיום של כולנו, ע"י הפיכתו של האינטרנט לנייד.
שווי שוק החברה כיום הינו כ- 46 מיליארד דולר והיא מעסיקה כ-112,000  עובדים וממוקמת בפינלנד עם נציגויות כלל עולמיות. החברה נסחרת בבורסה.
Nokia חרטה על דיגלה את המטרה להוביל ולשפר את חווית המולטימדיה בענף התצוגה וההקרנה ולהפוך יכולת זאת לזמינה לא רק בחדרי ישיבות, משרדים או בבית, אלא בכל מקום אשר אנו זקוקים לו ובאמצעים קטנים, זמינים ונוחים לשימוש שהם חלק מחיי היום יום שלנו.
בשנתיים האחרונות זיהתה Nokia צורך מיוחד, לאור התפתחות חסרת תקדים של ענף הסלולר ביכולת לראות ולהציג את כלל סוגי המידע בו אנו משתמשים (סרטים, מסמכים,מצגות ואינטרנט) ולהיות חלק אינטגרטיבי בשינויו ועיבודו.
לפיכך, החליטה ליצור טלפון סלולארי שיכלול מקרן זעיר בגודל של בול קטן ובעובי של 8 מ"מ. המקרן יאפשר הקרנה של תמונות, סרטים וקבצים בגדלים משתנים, החל מגודל של מסך סלולארי קטן ועד מסך טלוויזיה גדול, כל זאת בחדות ובאיכות גבוהה. לאחר שהתצוגה מוצגת על מסך גדול, ידע המקרן לזהות באמצעות טכנולוגית Touch-Screen פעולות שאנו עושים על המסך המוקרן (בדומה לכספומט או מחשבי כף-יד) ולבצעם, כגון שינויים בקבצי טקסט, תפעול מצגות Power-Point (מעבר שקופיות, חזרה) ותפעול קבצי סרטים כמו (Play, Start וכו).
פיתוח של טלפון סלולארי עם מקרן זעיר, שיאפשר הצגת תמונה חדה וברורה, יוכל להוביל לפיתוח מתקדם של כל מוצרי הבידור הניידים. פיתוח של יכולות צפייה בשידורי טלוויזיה ווידאו במכשירי הסלולר ובמכשירי המולטימדיה הניידים ושילובם עם המקרן הזעיר יאפשר לשדרג באופן משמעותי את חווית הצפייה. במקום לצפות בסרט במסך 4 אינץ' יהיה ניתן לצפות בסרט ע"ג מסך ענק (2.5 50- אינץ'). כמו כן, עולם הישיבות בהם משתמשים במקרנים שעולים אלפי דולרים, יוכל לצאת מחדרי הישיבות לכל מקום אחר ובזמינות רבה יותר, במקום להזמין בעבודה את חדר הישיבות כאשר רוצים לעשות ישיבת צוות, יוכל כל משרד להפוך בעזרת הטלפון הסלולארי לחדר ישיבות לכל דבר.
בעבודה זו נציג את הקמפיין הפרסומי שחברת Nokia מתכננת בכדי להחדיר מוצר חדש זה לשוק, ע"י שימוש במסרים סנטרליים המדגישים את התכונות הייחודיות של המוצר וכמו כן במסרים פריפריאליים של איום וסקס (מרומז). כמו כן נראה כיצד שימוש בעקרונות התפיסה ורשתות סמנטיות עוזר להעברת מסרי הקמפיין ולבסוף נציג כיצדNokia  מתכננת לבחון את אפקטיביות הפרסומת ע"י ביצוע מחקר גישוש שיתבצע באמצעות קבוצות מיקוד ולאחריו מחקר תיאורי, ע"י שאלונים שיחולקו לצופי הפרסומת.
ללא ביבליוגרפיה