עבודה בציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3569
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ניהול ומנהיגות הוא נושא מרכזי וחשוב בכל ארגון, ארגונים רבים תלויים בניהול נכון למען קידום מטרות הארגון. "מניהגות בריאה מוצגת ע"י מינצברג וחוקרים רבים אחרים כאחד מתפקידי המנהל. זה ההיבט הקשור בהנעת אנשים. מנהל עשוי לעשות דברים רבים- לנהל כספים, לחלק משאבים, לטפל בציוד, לנהל מידע ועוד. אך אחד מתפקידיו העיקריים הוא להניע אנשים. זה החלק המנהיגותי בתפקיד המנהל".
עבודה זו תנתח מודלים וסגנונות שונים בניהול ומנהיגות תוך הערכה ביקורתית והשוואת התיאוריות השונות לסגנון ניהולה של ליבי ברקו מנהלת מחלקת בנקאות פרטית בסניף בית אסיה בבנק הפועלים.
בחלק הראשון הצגתי את תיאור הארגון ומקומה של ליבי במבנה הארגוני בסניף. בהמשך הצגתי את התיאוריה של פאיול ואת 14 עקרונותיו לניהול אפקטיבי תוך השוואתם לסגנון ניהולה של ליבי.
 בחלק השני  ניתחתי את סגנון המנהיגות השקטה והמנהיגות המתגמלת ובחנתי באופן ביקורתי את מאפייניה של ליבי על פי שתי התיאוריות שהוצגו.
מצאתי שליבי היא מנהיגה שקטה, היא משיגה את מטרותיה בצורה של נחישות ועבודה לטווח ארוך, היא מתונה ומכירה את ה"פוליטיקה הארגונית", היא עושה את הדברים טוב ובשקט וכך היא מנהיגה את מחלקתה. בחלק השלישי והאחרון של העבודה בחנתי האם סגנון המנהיגות תורם לאפקטיביות של המנהל כמנהל וכמנהיג והמלצתי כיצד ניתן לחזק את אפקטיביות המנהיגות של המנהל עפ"י התיאוריות של המנהיגות השקטה והמתגמלת תוך שילוב שתי התיאוריות.
תוכן עניינים
מבוא-  תיאור הארגון ומקומו של המנהל במבנה הארגוני
1 התיאוריה האדמיניסטרטיבית- הנרי פאיול
2 ניתוח והערכה ביקורתית של מאפייני המנהל עפ"י תפקידי הניהול של פאיול
3 מסקנה- האם המנהל עונה למאפייני הניהול של פאיול 5
תיאור והשוואה בין מנהיגות מתגמלת ומנהיגות שקטה
6 הערכה ביקורתית של מאפייני המנהל עפ"י שתי התיאוריות שהוצגו 7
מסקנה- האם סגנון המנהיגות תורם לאפקטיביות של המנהל כמנהל וכמנהיג
8 המלצה- כיצד ניתן לחזק את אפקטיביות המנהיגות של המנהל 9
סיכום
1 0 ביבליוגרפיה
1 1