עבודה במימון וקבלת החלטות בציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4456
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

השוק כיום מחייב חברות להיות יצרניות יותר, יעילות יותר וזריזות יותר מאי פעם, בשעה שחוקי העבודה מגנים על עובדים, ובכלל זה עובדים "זמניים", יותר מבכל זמן אחר בעבר.
"מיקור-חוץ הוא מונח יסודי, אשר מיושם ברוב ענפי התעשייה והשירותים בארץ ובעולם. בבסיס מיקור-החוץ, הוצאת פעילות או תהליך המבוצעים ע"י עובדים פנימיים של הארגון/פירמה, לספק חיצוני המתמחה בפעילויות או  תהליכים אלו." (קונסלטק אאוטסורסינג בע"מ, מיקור-חוץ,1998).
אם כן, מיקור חוץ הינו מושג המתייחס להסדר עסקי בין שתי חברות, שבמסגרתו חברה אחת מבצעת עבור חברה אחרת חלק מפעילותה העסקית. הדבר דומה לקבלנות משנה, אך מה שמועבר בהתקשרות אינו אחריות חוזית אופיינית, אלא אחריות לאחת הפונקציות הפנימיות של החברה המעבירה. דרך אחרת להתייחס למיקור חוץ היא כאל האצלת סמכויות, אם כי ברמה בין-עסקית ולא פנים-עסקית. במטלה זו בעצם אחקור חלק מן ההיבטים וההשפעות הפיננסיות ואלה שאינן פיננסיות המתקשרים למושג "Outsourcing", כיועצת לחברת wear plc, וכן אביא את המלצותיי בכל הקשור לתהליך זה.
כמו כן אבחן את כדאיות הפרויקט להשקת קו מוצרים חדש שמטרתו לייצר הכנסות גבוהות יותר לחברה. יוצג ניתוח פיננסי של הפרויקט  ע"י שיטות היוון לבחינת כדאיות פרויקטים: שיטת ה-ע.נ.נ ושיטת ה-ש.ת.פ, על פיהן תיקבע כדאיות הפרויקט, וכמו כן תיקבע השיטה הכדאית ביותר. בצד הנתונים הפיננסיים יוצגו הנתונים הלא פיננסיים, ניתוח גורמי הסיכון בהשקת קו מוצרים חדש, וקבלת החלטה על בסיס הנתונים הפיננסיים והלא פיננסיים- האם כדאי להשיק קו מוצרים חדש או אם לאו?בסוף הניתוח יובאו הסיכום וההמלצות לשני הפרויקטים.  תוכן עיניינים מבוא
3
פרק א' מיקור חוץ
4 היבטים פיננסיים של הצעת מיקור החוץ
4 בחינה פיננסית של מצב מחלקת טכנולוגיית המידע כיום
6 בחינת ההיבטים שאינם פיננסים בהצעת מיקור החוץ 7
מסקנות והמלצות
8 פרק ב' גישות לחישוב כדאיות השקעה
1 1
פרמטרים נוספים לבחינת כדאיות ההשקעה
1 3
מחיר ההון
1 3
חישוב כדאיות השקעה לפי W.A.C.C
1 4
חישוב כדאיות השקעה בהתאמה לסיכון השוק
1 5
מסקנות והמלצות
1 7
ביבליוגרפיה
1 8