שלבי הגמילה מסמים קשים-העבודה מתארת כיצד ניתן להיגמל מסמים קשים,אם בכלל,כמו כן היא סוקרת את תופעת הסמים בכל מיני תקופות בראי השנים העבודה כוללת מבוא,3 פרקים של סקירת ספרות וסיכו נרחב.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1839
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

המחלקה לקרימינולוגיה.
שלבי הגמילה מסמים קשים.
העבודה מוגשת במסגרת הקורס תיאוריות בקרימינולוגיה.
תאריך הגשה : 24/09/2007
                             תוכן עניינים.
עמוד 3-     מבוא..
עמוד 4-8-פרק מספר 1:הגורמים להתמכרות לסמים קשים.
                     פרק מספר 2:צורת הטיפול הקונבנציונאלית, והנפשית במכורים לסמים                                              קשים במדינת ישראל.
                      פרק מספר 3:יעלות הטיפול והצלחתו בקרב מכורים לסמים קשים במדינת ישראל.
עמוד 9-   סיכום.
עמוד 10- ביביליוגרפיה.
                                                                              מבוא.
מהנתונים הסטטיסטיים הידועים לנו,כיום גיל תחילת השימוש בסמים בכלל ובשמים הקשים בפרט עומד על גיל צעיר מאוד[14-17 גיל העשרה] רוב המכורים לסמים מתחילים לחפש סיוע עזרה ,גמילה ושיקום לאחר 10-15 שנים של שימוש בסם.
המשתמש בסמים רואה את עצמו כאדם המנודה מהחברה,הנמצא בין "כותלי הלבד..פנייתם לטיפול נובעת מחווית הכישלון בכל תחומי החיים,היותם נרדפים על ידי החוק,והעובדה שבני המשפחה אינם מוכנים לשתף עימם פעולה ולאחר שהם מרגישים מותשים הן רגשית והן כלכלית.המכור מגלה בשלב מסוים של חיו כמכור כי איש אינו מאמין עוד להבטחותיו,איש אינו מתרשם מניסיונותיו המניפולטייבים שנועדו כל כולם להשיג משאבים נוספים למימון הרגליו.
המכור חש רדוף ועזוב,עובדה שעשויה לקשר אותו באופן חזק יותר לחלופה היחידה-סביבת המכורים האחרים,כמו כן גם עשייה עבריינית הולכת וגוברת.מעגל קסמים זה עשוי להיפסק רק אם יחדל מהשימוש בסמים.אך גם בשעה שיעשה זאת יגלה כי הדרך לשיקום קשריו עם העולם הנורמטיבי אינה קלה ואינה ודאית.
הניתוק מהצורך בסם הינו מורכב ובעייתי לצורך אותו,היות והסם משמש עבורו מקלט ומפלט ללבד שחש,ואף נותן לו רגעי שכחה למצבו הקיים.
המשתמש יחזור לצרוך את אותו הסם המשכיח ממנו רגעים מבודדים ונידוי חברתי.
בכל נושאים אילו נגע בהרחבה במהלך הפרקים בעבודה זו.