עבודה על מיניות המתבגר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1873
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא
מיניות היא ביטוי של רגשות, אשר יכול להיות מקורה בשינויים הורמונאליים בעובר בזמן ההריון או בחומר תורשתי בגנים ויכולה לנבוע מחוויות קודמות של בן אדם. (אבן שושן, 2004) ארגון הבריאות העולמי (WHO) הגדיר את המושג מיניות שהוא מהווה את כל שאנחנו, היא חלק ממרכיבי אישיות של האדם, היא כוללת את הזהות המינית שלנו, את תפקידי המין שלנו, את הדרך בה אנו מתנהגים, מתקשרים עם אחרים ומרגישים.
המעבר מילדות אל ראשית ההתבגרות עלול ליצור קשיים, בעיות וסכנות, ההופכות חלק מהשנתון לקבוצת סיכון המתנסה בדרכי התמודדות שליליות (עישון, צריכת אלכוהול, התנסות בסמים, קיום מוקדם של יחסי מין, עזובה או עברינות). המעבר לבגרות מחריף לעיתים קרובות את מצבם של אלה שנכשלו בשלבי התמודדות קודמים, כגון:
התגלות קשיי למידה וכישלון בהסתגלות לציפיות בית הספר, אלימות אישית וסביבתית, נשירה מלימודים, סטייה מינית אצל נערות ונערים וכו'.(סמילנסקי, 1991) גיל ההתבגרות מוגדר כתקופה שבין גיל 10-21 והוא מהווה מעבר בין ילדות לבגרות.(קנישקווי,2003) עבודה זו עוסקת בנושא מיניות בתקופת גיל ההתבגרות.
מטרתה של העבודה זו היא להעשיר את הידע בנושא המיניות בתקופת גיל ההתבגרות. בימינו בני נוער חשופים הרבה יותר למחלות מין שונות ולהריויות בלתי רצויים בהשוואה למבוגרים, לכן בעבודה זו אציג דרכי מניעה ואמצעי מניעה הקיימים והתמודדות עם בעיות מיניות בקרב המתבגרים.
לצורך כתיבת עבודה זו התבססתי על ספרים קלאסיים ופסיכולוגיים, אתרי אינטרנט של משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמית, ועל ספרי התנהגות בגיל ההתבגרות.
        תוכן עניינים
מבוא ..2                                                                                                    דפוס התנהגות – מיניות -.3
מדוע בחרתי בדפוס התנהגות מיניות …4
כיצד יכול לבוא לידי ביטוי דפוס התנהגות מיניות בעת בעיה בריאותית חריפה או כרונית —
-5
התערבות סיעודית מותאמת לגיל ההתבגרות -.6
סיכום: מסקנות לעתיד -..6
ביבליוגרפיה -..7