תיירות עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3927
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –.2
רקע על תיירות ה- MICE –.3
תיאור היעד .4
ניתוח SWOT על אילת 5-6
ניתוח תיירות MICE באילת -…7-12
הטכנולוגיה בתעשיית ה- MICE ..13
השפעות חיוביות ושליליות של תעשיית ה- MICE -..
14-15
שיטות שיווק וקידום היעד –.16
סיכום ומסקנות –17
ביבליוגרפיה 18-19
נספחים -.20-24
מבוא
על פי Davidson& Cope(2003:3) "תיירות עסקית מכילה נסיעות שמטרתם מקושרת למקום עבודתם או לאינטרסים עסקיים" (Holloway, 2002) הגידול בסחר העולמי בעשורים האחרונים הביא להתפשטות התיירות העסקית אשר מתחלקת לשתי קטגוריות והן: הנוסע העסקי הבודד הנוסע למטרת פגישות אחד על אחד, התייעצויות, מצגות וכדומה.
הקטגוריה השנייה נקראת תיירות עסקית שהיא תעשיית ה- Mice המתקשרת עם תיירות כנסים, תערוכות, פגישות קבוצתיות, ירידים ונסיעות תמריץ. (Davidson& Cope, 2003) על פי Page & Brunt (2001) תיירות עסקית אינה עונתית ונחשבת כמרכיב גדול בתעשייה העולמית.
ב- 1990 כללה 63 מתוך 4
5 מיליון תיורים.
מה שמייחד את התייר העסקי לאומת תייר הפנאי הן: הוצאה כספית גבוהה, המעביד בוחר את היעד, מתכנן את מטלות ומטרות הנסיעה, קובע את הלו"ז, בד"כ נסיעות קצרות.
O'brien (1998:38) טען כי תעשיית התיירות העסקית הגדולה ביותר בעולם מתנהלת באירופה ומכילה כ- 47% ובארה"ב כ- 30%.(Hall and Page, 2000) ההכנסות מתיירות עסקית באירופה נכון לשנת 1998 הן 
1 86 מיליארד $.
סוג תיירות זה פועל לפיתוח גלובלי, מקדם מדינות וממשלות, יוצר מכפיל כלכלי, מפתח אסטרטגיות יבוא ויצוא וקשרים דיפלומטיים בין מדינות.
ניתן לראות כי מרבית הפעילות העסקית מתבצעת בערים גדולות מכיוון שישנם נגישות לשירותים, מתקנים ולצרכי התייר Page & Brunt),
2 001).
המטלה תעסוק בתיירות ה-Mice  אשר מהווה מרכיב משמעותי בתעשיית התיירות.
המטלה תתחלק לשלושה חלקים עיקריים: רקע כללי על תעשיית ה- Mice, חלק שני יספר על תעשיית ה- Mice באילת ויובאו דוגמאות מהשטח, החלק השלישי יתמקד בתעשיית ה- Mice באילת על מאפייניה והיבטיה המגוונים כלומר השפעותיה ושיטות השיווק והקידום של היעד לתיירות זו.
מטרת העבודה להעריך את התחומים המיוחדים של התיירות העסקית ואת תפקידיה של תעשיית הכנסים והתערוכות כחלק בלתי נפרד מתעשיית התיירות תוך מתן המלצות לקידום והצלחה עתידית.
רקע על תיירות ה- Mice תעשיית ה- Mice נגזרת מתעשיית התיירות בשל היותה חלק ניקר ממנה. תעשייה זו הולכת ומתפתחת בצורה מדהימה בשל כך שזוהי תעשייה המכניסה ממון רב למדינות שונות.
בתעשייה זו הנסיעה מתבצעת על פי שיקול דעת ויש מידה גבוהה של גמישות בהחלטה לגבי היעד. Rogers (1998) טוען כי סקטור זה מהווה מוקד ראשי בפעילויות השיווקיות של יעדים, זאת מכיוון שההחלטות לגבי מקום האירוע פתוחות (Davidson& Cope, 2003) בנוסף ניתן לומר כי המונח M.I.C.E משמש כראשי תיבות ל: Exhibitions – תערוכות וירידים   corporate hospitality- אירוח עסקי   Incentives- טיולי תמריץ   Meetings- פגישות, כנסים וקונגרסים   כיום מדינות משקיעות בפיתוח סוג תיירות זה מהסיבה כי תעשיית ה- Mice גורמת להתקדמות הטכנולוגיה ופיתוח אמצעי התחבורה, דרכי גישה ותשתיות ובכך יוצרת שביעות רצון לתושב המקומי שנהנה מפיתוח שירותים ומרכזי עסקים, בנוסף יוצרת גלובליזציה ומעודדת סחר חופשי, יוצרת בקרת גבולות חופשית כיום יותר מבעבר, יוצרת רווחים כלכליים עצומים בכך שמתבצע המכפיל הכלכלי אשר כל גורם בתעשייה מרוויח, מושכת משקיעים ויזמים מהעולם, גורמת לאיחוד וחידוש קשרים בין מדינות ומפתחת מערכות יחסים בין לאומיים, יוצרת תדמית עסקית ליעד (Davidson& Cope, 2003).
שלושת המרכיבים של התיירות העסקית (Holloway,
1 998) ·         ספקים- נותני השירות/ המוצר כלומר הם יצרנים לדוגמה: חברות תעופה אשר מספקות כרטיסים לעובדים בטיולי תמריץ שונים במחלקות השונות, בתי מלון שמספקים את צורכי התייר העסקי בחדר מיוחד ואפילו אטרקציות, מרכזי כנסים ותערוכות וכדומה.
·         מתווכים- הגורמים המקשרים בין היצרן לצרכן כגון: סוכני הנסיעות, מערכות הזמנות עולמיות, כלומר כל מי שדואג לסדר ולתכנן את אופן ביצוע סיור התמריץ לארגונים וכדומה. ·         קונים- המעסיק/ ארגון הינו הלקוח אשר רוכש ומשלם על הנסיעה העסקית, קובע מראש את היעד ואת המשימות/ מטלות העובד, מתכנן את מטרת הנסיעה, מתי יצא ומתי יחזור (Davidson& Cope, 2003) ראה נספח 3.