דיני עבודה פרה-סמינריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3725
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מטלת ספריה ממ"ן 16
קורס 10354
דיני עבודה הזכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות
1 . מבוא
1.1.
חוק פיצויי פיטורים התשכ"ג 1963 – תנאים לזכות לפיצויים הזכות לפיצויי פיטורים מותנית ב-5 תנאים:
א.  קיומם של יחסי עובד – מעביד. לצורך חוק זה, מתמחה של עו"ד לדוגמא לא נחשב לעובד, ולכן לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים. לגבי השאלה אם לאותו עובד היו מספר משרות, אין השפעה על חבות המעביד המפטר לשלם פיצויים לעובד המפוטר.
ב.   עבודה במשך שנה אחת לפחות או 2 עונות בשנתיים רציפות בעובד עונתי.
בסעיף 3 קיים יוצא מן הכלל: פיטורים סמוך לפני סוף שנת עבודה ראשונה. החוק אינו מכיר בפיצויים יחסיים לגבי שנת עבודה ראשונה, פרט לעובד עונתי. לצורך החוק, עובד עונתי הוא אם ב-3 חודשים רצופים כלשהם בתקופת חוזה העבודה עבד העובד מדי שנה 60 ימים לפחות.
ג.     רציפות בעבודה: החוק קובע עקרון של רציפות בעבודה כאחד התנאים לזכאות לפיצויים. סעיף 2 מונה את ההפסקות שאינן פוגעות ברציפות ומהוות "גשר" בין תקופת עבודה אחת לשניה: שירות צבאי ושירות חלקי, יום המנוחה השבועית או חג שלא עובדים בהם עפ"י חוק, נוהג או הסכם, חופשה שנתית, חופשה או פגרה בשכר או שלא בשכר שניתנו לעובד עפ"י חוק או בהסכמת המעביד, שביתה או השבתה, תאונה או מחלה, ימי אבל במשפחה שמטעמי דת או נוהג לא עבד בהם העובד, הפסקה ארעית ללא או תוך ניתוק יחסי עובד ומעביד שאינה עולה על 3 חודשים.
ד.    עבודה אצל מעביד אחד או במקום עבודה אחד. יש לראות את מקום העבודה לא רק כנושא של בעלות, אלא גם כנשוא של זכויות, כך שקיימת רציפות זכויות ותנאי עבודה מכוח עבודה באותו מפעל.
להלן מספר מקרים בהם תנאי זה יתקיים:
–     מפעל המעסיק עובדים שלא בחצריו, כגון קבלן שמירה או קבלן ניקיון השולחים את עובדיהם לבצע –