ניהול יצירתי וחדשנות - 2241 -ציון מעולה!!!-חברת פלאפון תקשורת בע"מ

תקציר העבודה

תקציר מנהלים – יצירתיות היא שילוב עדין בין דמיון למציאות : יכולת לתת ביטוי פנימי לדמיון, רגש ואסוציאציות, מבלי ללכת שולל אחר פתרונות מקובלים, תוך הקפדה על מציאת פתרונות ישימים , דה – בונו ( 1995 ). עבודה זו עוסקת בזיהוי בעיה עסקית בחברת פלאפון ומתן פיתרון חדשני ויצירתי על ידי שימוש במודלים שונים על מנת לפתור את הבעיה ולהפוך את הארגון לחדשני.
בתחילת העבודה הצגתי את חברת פלאפון במספר פנים תוך כדי הצגת החזון שלה לשנת 2007, הצגת אגף המוקדים ותיאור מצבה הקיים של חברת פלאפון אל מול מתחרותיה  בשוק הסלולר על ידי ניתוח סביבת המיקרו והמקרו שלה בשימוש מודלים שונים כגון SWOT אשר מתמודד עם חולשות וחוזקות הארגון הפנימיים, איומים מצד המתחרים ואופן ניצול ההזדמנויות הקיימות בשוק. נבדקו כוחות המיקוח של הספקים ולקוחות החברה, נבדקו האם קיימים מוצרים תחליפים למוצרי פלאפון על ידי מודל פורטר. נעשתה בדיקה וניתוח של הסביבה החיצונית בשוק על פי המצב הכלכלי, פוליטי, טכנולוגי, חברתי ותרבותי על פי מודל PEST. ולבסוף שימוש במודל TOWS . בהמשך זיהיתי את הבעיה העסקית בחברה והצגתי אותה על פי נתונים פנימיים וחיצוניים כאחד, לאחר הצגת הבעיה הצגתי את החזון החדשני שלי לפיתרון הבעיה הקיימת תוך כדי הצגת תוכנית מפורטת ולו"ז ליישומה.
נעשו שימוש במספר גישות וטכניקות של חשיבה יצירתית וחדשנית כגון מודל של  Amablie at al , מודל ששת כובעי החשיבה של דה – בונו, מודל מניפת הקונצפטים של דה – בונו, מודל 4P וטכניקת 7 מה.
לאחר מכן, הצגתי בעיות צפויות ביישום וההתמודדות איתן, הצגת הארגון בסיום התהליך ויישום הרעיון החדשני.
המלצותיי לארגון בראש ובראשונה הוא שיתוף בין ההנהלה הבכירה והעובדים לגבי השינויים הארגונים ומהלכיהם עם דגש של רתימת העובדים לכל אורך הדרך. כמובן שעל פלאפון לתגמל בהתאם את העובדים אשר יהיו חלק מהשינוי ויתרמו להצלחתו. על פלאפון להיעזר בעובדיה ולשנות את תפיסתה מחברה מגיבה לחברה יוזמת, לבסס את חזונה ולתמוך בה על ידי שינוי התרבות הארגונית בתוך ומחוץ לארגון אני מסיקה שהיא תחזור לתחרות בשוק ואף תצליח ממתחרותיה.
בעבודה זו השתמשתי במאמרים עדכניים , ספרות מקצועית ושימוש בידע הקיים אצלי עקב היותי עובדת חברה כ 6.5 שנים, כיום כמנהלת צוות מכירה ושירות באגף המוקדים.
תוכן עניינים – פרק 1 – מבוא ותיאור הארגון " פלאפון תקשורת " -.. עמוד 3-5
פרק 2 – תיאור המצב הקיים והבעיה העסקית .. עמוד 6
תיאור הארגון בנקודת הזמן העכשווית –…עמוד 7-8
פרק 3 – חזון החדשנות –
עמוד 9
פרק 4 – תוכנית להפיכת הארגון לחדשני … עמוד 10-12
פרק 5 – בעיות הצפויות ביישום התוכנית והתמודדות איתם — עמוד 13
פרק 6 – גישות וטכניקות של חשיבה יצירתית וחדשנית –… עמוד 14-17
פרק 7 – הצגת הארגון בתום מספר שנים לאחר יישום התוכנית -. עמוד 18
פרק 8 – סיכום, מסקנות והמלצות .
עמוד 19
ביבליוגרפיה –..
עמוד 20-21
נספחים