מבוא לקרמינולוגיה- רצח מעין ספיר

תקציר העבודה

העבודה מבוא
לקרימינולוגיה עוסקת ברצח ואונס הילדה מעיין ספיר ז"ל ברחובות על ידי נער אתיופי שהיה תחת השפעת סמים ואלכוהול.
נושאי העבודה:
1.      תיאור מקרה האונס והרצח.
2.      מודלים תיאורטיים שונים להסבר עבריינות נוער וסטייה חברתית בקרב יוצאי אתיופיה בישראל.
3.      קונפליקטים תרבותיים חברתיים בקרב יוצאי העדה האתיופית.
4.      הטלת ספק ביהדותם.
5.      חוסר ארגון חברתי מצד מדינת ישראל
6 .      פחדים וקשיים של מהגרים.
7.      סוגי חינוך
8 .      כוח פוליטי 9.      חרדת זרים
1 0.  בעיות שפה על העבודה קיבלתי ציון 92.
תיאור המקרה בערב שבת בתאריך 29/5/2005 בסביבות השעה 20:00 יצאה מעיין ספיר בת ה-15, תלמידה מחוננת בכיתה ט', מביתה ברחוב טשרניחובסקי ברחובות לבילוי שגרתי של ערב שבת. הנערה אמרה לאימא כי היא יוצאת לבלות עם חברותיה בקניון המקומי, המרוחק כמה מאות מטרים מביתה. מעיין הבחינה כי היא מאחרת לפגישה עם חברותיה ולכן כדי לקצר את דרכה עברה דרך חצר בית הספר הישן, ששימש בשעות אחר הצהריים כמקום משחקים עבור נערי השכונה, אשר באותה שעה היה חשוך ושומם. באותה השעה חצה החשוד ברצח, אשר סיים לשתות בפאב המקומי מספר שעות לפני כן וגורש מהמקום מפאת שכרותו, את חצר בית הספר.
בשעה 20:15 הבחין עובר אורח אשר סיים באותה שעה את תפילת ערבית ב"נער מוצא אתיופי בעל שיער מחומצן " רוכן על נערה הוא ניגש לעברם לשאול לפשר מעשיהם אך הנער הרגיעו כי מדובר ב"משחק בין חברים ".
האיש מיהר לעזוב את המקום.
בשעה 22:00 חלפו בחצר בית הספר שתי נערות הן הבחינו ברגל מבצבצת מבין השיחים הן נבהלו ופתחו בצעקות תוך כדי מנוסה. למשמע צעקותיהם חש למקום ילד כבן 12 אשר ניגש לשיחים והבחין בגופת נערה עירומה השוכבת על בטנה. הילד ביחד עם שתי הנערות מיהר להתקשר למוקד 100 של המשטרה.
כעבור מספר דקות הגיעו למקום כוחות משטרה וניידת טיפול נמרץ אשר זיהו על גופתה העירומה של הנערה סימני אלימות קשים ועל "צווארה סימני חניקה".
 בשלב זה זהותה עדיין לא הייתה ידועה. לאחר כשעה שבה גבו החוקרים עדויות מהשכנים ועוברי האורח ,הצביעו הממצאים על נער שחום מחומצן שיער שנראה מסתובב בצורה חשודה בחצר בית הספר.
חוקרי מרחב הנוער ממשטרת רחובות הבינו מיד במי מדובר ומיהרו לעבר ביתו של החשוד. החשוד  היה ידוע ומוכר היטב למשטרה מתיקים פליליים אחרים.אחד מן התיקים מדבר על כך כי החשוד ברצח בזמן היותו בפנימיית מלכישוע חרט על גופו של אחד הנערים צלב קרס.
החשוד-