אדריכלות פוסט מודרנית, המוזאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו / מריו בוטה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3386
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

אדריכלות פוסט מודרנית המוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו / מריו בוטה מבוא:
אדריכלות פוסט מודרנית, ניתן לתאר אותה באין סוף רבדים, סגנונות ומשמעויות.
דומה כי כל אחד מנסה להגדיר אותה אך כל מהותה הוא בחוסר חוקיותה. הצורה המוצלחת ביותר לתחימתה באופן כלשהו היא על דרך השלילה הווה אומר – אנטי מודרניזם, אנטי גלובליזם ואנטי פונקציונליזם .כמו כן, מסחריות ואסטתיות שורשית (המותאמת לתרבות ולמקום) המחליפות מוסכמות ואמת מוחלטת אחת המתאימה לכל (שהיוו את בעידן המודרניזם).
בעודי מנסה לגבש את דעותי לגבי מה טוב ומה רע, מה נכון ויפה ומה לא עובר, לא מתקשר עם הסביבה ולא מובן, מגיע הפוסט מודרניזם ואומר, "הכל נכון" דעתי וטעמי חשובים ככל דעה, מלומדת ככל שתהייה. ערכים קלאסים, היש עוד כאלו? הפוסט מודרניזם בא ועושה בם כרצונו, פיוז'ן של תרבויות וערכים, אסטתיקה קלאסית עם מודרזניזם עכשווי , חומרים טבעיים וחומרים תעשייתיים ו'אין דין ואין דיין על הארץ'.
בעבודה זו אנסה לפשט את הדברים ולהסבירם כפי שאני רואה אותם. אשתמש לשם כך באדריכל השוויצרי המפורסם מריו בוטה ובעיקר בעבודתו על מוזיאון המומה בסן פרנסיסקו, ואנסה לענות על השאלות:  האם מריו בוטה אכן אדריכל פוסט מודרניסטי? אנסה להבין מה משמעותה של אדריכלות פוסט מודרנית לגבינו – מעצבי פנים לעתיד? האם אני רואה את מגמת הפוסט מודרניזם אפנה חולפת או שמא מכאן והלאה אלו יהיו פני הדברים? וחשוב מכל – אנסה להגיע למסקנה כלשהי או לפחות לדעה מוגדרת לגבי – אדריכלות פוסט מודרניסטית – האם אני בעד או נגד?