דמות השוטר בקולנוע הישראלי לעומת האמריקאי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8526
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

דמות השוטר בקולנוע הישראלי לעומת הקולנוע האמריקאי בעשור האחרון עבודה סמינריונית במסגרת הקורס:
 "תקשורת, תרבות ופנאי בחברה הישראלית" תוכן העניינים
1.מבוא                                                                                      ע"מ
2 .המשטרה בישראל                                                                     ע"מ    2.א.משטרה בחברה                                                                  ע"מ    2.ב.דמות השוטר בתרבות הפופולארית                                        ע"מ
3 .קולנוע ומציאות                                                                         ע"מ    3.א. קולנוע כראי לשינויים בחברה                                                ע"מ    3.ב. ניתוח הדמות הקולנועית                                                      ע"מ    3.ג. סטריאוטיפ ומזרחיות                                                           ע"מ
4 .מתודולוגיה                                                                               ע"מ    4.א.  ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים הישראלים.                 ע"מ    4.ב. ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים האמריקאים.                ע"מ 5. הצגת הממצאים                                                                        ע"מ
6 . סיכום הממצאים                                                                        ע"מ 7. דיון וסיכום                                                                                ע"מ
8 .ביבליוגרפיה                                                                               ע"מ  9.פילמוגרפיה                                                                                ע"מ
1 0.נספחים.                                                                                  ע"מ * לעבודה יש 10 פילמוגרפיה * 24 מקורות !!! *  45 עמודים.
1. מבוא
יש לי 2 עיסוקים עיקריים בזמן הפנאי שלי: להתנדב למשטרה ולהתעסק בקולנוע. ולכן חשבתי שיהיה מעניין לחבר את שניהם ביחד ולראות את דמות השוטר בראי הקולנוע.
"אמצעי תקשורת ההמונים בחברה מערבית של תחילת שנות האלפיים, הם הזירה המרכזית לעיצוב דעת הקהל."  מקומבס ושאו (1972)מתוך כספי, תקשורת המונים.
עבודה זאת עוסקת בתדמיתה של המשטרה, ובמיוחד בדמותו של השוטר, בסרטים ישראליים מודרניים, בהשוואה לדמות השוטר בסרטים אמריקאיים מהעשור האחרון.
העבודה עוסקת באופן בו התרבות הפופולארית מייצגת ואף מדגישה דימויים וסטריאוטיפים הקיימים בחברה.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא " האם קיימים הבדלים סמליים בהבניה הקולנועית של דימוי השוטר בסרטים ישראליים, לעומת סרטים אמריקאיים , בעשור הנוכחי?
" השערת המחקר היא כי הקולנוע הישראלי מייצג דימויים וסטריאוטיפים המציגים באופן שלילי ונחות את השוטר הישראלי לעומת השוטר החיובי והגיבור בסרטים האמריקאים.
שיטת המחקר היא ניתוח תוכן של חמישה סרטים ישראליים וחמישה סרטים אמריקאיים.
בתחילת העבודה אגע בתפקיד המשטרה בישראל ומהותה, כדי לדעת בהמשך כיצד למדוד את תפקוד השוטר בסרטים., לכן מכן אסקור את יחסי המשטרה –חברה כדי לבחון כיצד דמות המשטרה מוצגת בציבור ואמשיך בפרק על דמות בתרבות הפופולארית בכלל.
לאחר מכן אכתוב על קולנוע ומציאות- אבדוק את היחסים בניהם ומה משפיע על מה, הקולנוע על המציאות או להיפך.
אבחן את הקולנוע כראי לשינויים בחברה כדי לאמוד כיצד ניתן להשליך מהקולנוע אל החברה.
לאחר מכן אדבר על כיצד יש לנתח דמות קולנועית , כדי שנדע מה הנתונים לניתוח בטבלת הממצאים , ומשם אמשיך לפרק העוסק בסטריאוטיפ ומזרחיות , פרק שיעזור לנו להבין במימד נוסף את דמות השוטר.
לאחר פרק המתודולוגיה בו אבצע ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים הישראלים והאמריקאים , אציג את הממצאים, אסכם אותם ואבצע דיון בממצאים.