תיאור רכישת טבע את חברת איווקס- מבחינה מימונית וכדאיות כלכלית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4311

תקציר העבודה

פרויקט גמר במימון רכישת חברת איווקס בידי חברת טבע תעשיות פרמצבטיות נושא העבודה:  The Teva Ivax merger שנת הוראה: מנחה:   מוסד: תאריך הגשה:     תוכן עניינים:
פרק א' – מבוא. 3
שאלת המחקר: 3
תקציר מנהלים: 3
פרק ב' – תיאור הסביבה העיסקית. 3
פרק ג' – החברה ומשאביה. 3
פרק ד' – תוצאות עיסקיות. 3
פרק ה' – מתודולוגיה. 4
פרק ו' – ניתוח הנתונים. 4
פרק א' – מבוא
שאלת המחקר ב
5 ליולי 2005 הודיע חברת טבע כי תרכוש את חברת איווקס (IVAX corporation) תמורת 7.4 מילארד דולר במזומן ובמניות. עם השלמת העסקה, טבע תחזיר לעצמה את הכתר של החברה הגנרית הגדולה בעולם עם מכירות שנתיות בהיקף של למעלה מ-7 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצעה אי פעם חברה ישראלית. על-פי תנאי הסכם הרכישה, כל מניה רגילה של אייווקס תומר לתשלום במזומן בסך של 26
דולר או ל-0.8471 מניה של טבע באותה עת, בכפוף לחלוקה יחסית כך שלא יותר ממחצית תומר למניות ולא יותר ממחצית תשולם במזומן.
מטרת עבודה זו הינה לבחון את העסקה האמורה ולענות על שאלת המחקר הבאה:
מה צריך להיות מחיר מניית איוווקס בכדי שבעל מניות בחברת טבע יצביע בעד העסקה? במילים אחרות, מהו מחיר העיקסה המקסימלי הכדאי מבחינת בעל המניות?
עבודה זו למעשה מדמה מצב בו בעל מניות ספציפי בחברה פונה לקבלת ייעוץ פיננסי בטרם יחליט האם לתמוך בעסקה המוצעת ע"י הנהלת חברת טבע אשר היא בתנאים המפורטים לעיל.
הנחת העבודה הינה כי לבעל המניות הספיציפי אין שיקולים אישיים נוספים כגון אפשרות שליטה, דילול אחזקותיו וכיוצ"ב.
ברור איפוא כי רכישה במחיר הגבוה מהמחיר הכדאי עפ"י עבודה זו, תפגע במחיר העתידי של המניה ועל כן אינה באינטרס של בעל המניות.
הערה חשובה:
היות והרכישה בוצעה במהלך שנת 2005, עבודה זו מתבססת על הנתונים אשר היו ידועים נכון לתקופה זו. לא נעשה שימוש בנתונים שהתקבלו מעבר לתקופה האמורה.
תקציר מנהלים ב
5 ליולי 2005 הודיע חברת טבע כי תרכוש את חברת איווקס (IVAX corporation) תמורת 7.4 מילארד דולר במזומן ובמניות, מחיר המשקף 26 דולר לכל מנייה של חברת אייוקס. במסגרת עבודה זו בוצע הערכת שווי לחברת איווקס דרך עיניה של חברת טבע, כלומר ההערכה באה במטרה לקבוע מהו ערכה של חברת איווקס עבור חברת טבע.
הערכת שווי החברה בוצע באמצעות שיטת תזרים המזומנים הנוכחי (Discounted cash flow) תוך התאמת התזרים העתידי למצב בו תהיה איווקס בבעלות טבע.
עפ"י הערכת השווי שבוצעה נראה כי מחיר המניה המהווה נקודת איזון לרכישת איווקס הינו 30.83 דולר למניה ועל כן העסקה כדאית מבחינת בעל המניות. לפיכך, אנו נציע לבעל המניות להצביע בעד העסקה.
יש לסווג ולמור כי מחיר המנייה מתבסס על מספר הערכות שונות אשר במידה ולא יתממשו, שווי החברה עלול להשתנות בהתאם