אמנות עכשוית טירנית ברזילאי

מקצוע
שנת הגשה 2002
מספר מילים 3266

תקציר העבודה

גוף העבודה
1 .     אסטרטגית המאמר אריאלה אזולאי משתמשת במאמרה (*1) באסטרטגיה חמקמקה שמתייחסת אל יצירות האמנית טירנית ברזילי (*2) בדרך עקיפה יותר מאשר מישירה.
המאמר של אריאלה אזולאי מתחלק לשני חלקים, הטקסט הראשון הוא זה שהוצג במקביל להצגת היצירות בתערוכה. החלק השני הוא תוספת במאמר שפורסם בעיתון סטודיו (*1) אריאלה אזולאי שוזרת במאמרה קטעים מרובים ממקורות שונים החגים סביב הנושא בו דנה טירנית ברזילי ביצירותיה.
החלק הראשון מתחיל בשיר של חזי לסקלי (*3). אחר כך היא דנה במשמעות השיר, בסיטואציה שהשיר מתאר. היא עושה זאת תוך התייחסות מועטה לקשר שבין השיר לתצלומיה של טירנית ברזילי. אריאלה אזולאי משלבת בין שני האמנים עד שקשה לדעת לאיזו יצירה של איזה אמן המשפט מתייחס. היא בונה לשתי היצירות פרשנות אחת ומשתמשת במושגים משתיהן. היא טוענת כי המצולמים של טירנית מתגוררים בקירות מים (*3), שהם מאושרים כמו "טלפונים בלתי מחוברים" (*3), שהיום הם רק "עגולים כמו עיגולים (*3).  אריאלה אזולאי מלבישה את השיר על צילומי טירנית. אנו מבינים את יצירותיה של טירנית דרך הפרשנות של אריאלה אזולאי על השיר של חזי לסקלי. בהקשר לזה אפשר לומר, כי אריאלה אזולאי כופה על היצירות של שני האמנים השונים להוות מקשה אחת. היא יוצרת את הרושם כי לשתי היצירות נושא אחד שקיבל ביטוי שונה במדיומים שונים: שירה וצילום.
תוכן העניינים
1.      אסטרטגית המאמר
2 .      ניתוח כלל היצירות  3. ניתוח היצירות