אסטרטגיה שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8223
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בית ספר למנהל עסקים תואר שני עבודת סיכום במסגרת הקורס:
"מדיניות עסקית" קבוצת דלק אסטרטגית הצמיחה העסקית – BUSINESS STRATEGIC STRUCTURE בכל אסטרטגיה עסקית צריכה להיות אסטרטגית הצמיחה , חוץ מהמקרים בהם העסק נדרש להישרדות בלבד. בדרך כלל, עסק שאינו מתפתח, גווע. הארגון העסקי חייב להגדיר בראש ובראשונה את כיווניו העסקיים ואת אופן פיתוחם. רק אחר כך את המבנה המעודכן והתהליכים המפורטים התומכים בהתפתחות זו. שלבי ה – BSS א –     מיפוי דו – כיווני (מההווה לעתיד ומהעתיד להווה) ב –     שלב החזון והגדרות היסוד ג –      שלב התכנון של אסטרטגית הצמיחה העסקית  ד –    הרחבת אסטרטגית הצמיחה לאסטרטגיה עסקית שלמה ה –     תכנית בקרת יישום ו –         תהליך היישום.
ניתוח חברת דלק: רקע
קבוצת דלק" היא חברת אחזקות, הפועלת במספר תחומים עיקריים: זיקוק, מוצרי הדלק בישראל ובארה"ב, אנרגיה, רכב, נדל"ן, ביוכימיה, תקשורת וביטוח. בנוסף, מבצעת פרויקטים בתחום התשתיות, מפעילה מתקן להתפלת מים וכן מתקן לייצור חשמל, משקיעה בחברות טכנולוגיות ומבצעת השקעות פיננסיות נוספות. בין אחזקותיה נמנות, בין היתר: דלק רכב, דלק אנרגיה, דלק נדל"ן, גדות ביוכימיה, דלק קידוחים, מת"ב  והפניקס.  הקבוצה נמנית בין קבוצת האחזקות מהגדולות במשק הישראלי, אשר מניותיה נסחרות בבורסה. בעל המניות העיקרי, מר יצחק תשובה, מחזיק ב-
8 6% מהמניות באמצעות חברות פרטיות, היתרה נמצאת בידי הציבור.
דלק משווקת ומפיצה דלקים, שמנים ומוצרים ושירותים אחרים, באמצעות מערך המקיף 16 חברות בנות שכולל מרכזי תדלוק, אמצעי שינוע והובלה, מערכות לוגיסטיות וחנויות נוחות.
נוסף על תחנות הדלק בכבישי הארץ, מפעילה דלק שירותי ניפוק אוניות, במתקני ניפוק דלק ברחבי הארץ הנמצאים בבעלותה באופן מלא או חלקי ומספקת דלקים שונים לתעשייה הכבדה ,גז וסולר לצרכנים פרטיים.
בתחנותיה מספקת דלק נוסף על תדלוק גם שירותי רחיצה, שירותים לצמיג, שירותי סיכה, שירותי תדלוק אוטומטיים ("דלקן"), דלק דרגון- דלק משופר המכיל תוסף דטרגנטי ברמה גבוהה במיוחד, המנקה את מערכות הדלק ומונעת הצטברות משקעים. ומזון מהיר באמצעות רשת חנויות הנוחות "מנטה".
רב תחנות התדלוק וחנויות הנוחות פועלות 24 שעות ביממה ומדי יום מבקרים בתחנות דלק כ- 100,000 רכבים.
בשנים האחרונות רכשה חברת דלק את חברת "מפקו" האמריקאית המפעילה רשת של 234 תחנות נוחות במרכז ובמזרח ארה"ב. מחזורה הכספי של "מפקו"  מסתכם במאות מיליוני דולר בשנה.