אתיקה עסקית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4500
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית עיונית לדוגמא

תקציר העבודה האקדמית נכתבה לצורך מדידת רמת ידע והבנת החומר הנלמד ע"י הסטודנט במודול "אחריות תאגידית" באוניברסיטה דרבי.עבודה מחולקת לשלושה חלקים ומבוססת על תיאוריות,גישות ומודלים עדכניים.
החלק הראשון –  בוחן באופן ביקורתי תהליכים  המתרחשים בארגון שהסטודנט מועסק בו כמנהל עבודה-"גלובוס אריזות ומשלוחים בין לאומיים בע"מ", על פי נושאים הבאים:פרופיל החברה ותחומי פעילות עיקריים, זיהוי וניתוח בעלי עניין פנימיים וחיצוניים ע"י מודל בעלי עניין ותיאור קשרי גומלין ביניהם המשפיעים על פעילויות עסקיות הארגון.
החלק השני – מתאר שלושה תחמים בהם "גלובוס" מתמודד עם סוגיות אתיות: איכות הסביבה – מדיניות החברה ותקנים קיימים;משאבי אנוש – ניתוח היבטים אתיים בגיוס ומיון עובדים,הערכת ביצועים,ניהול קריירה,מדינית שכר ותגמולים,רווחה; היבטים מוסריים ביחסים עם לקוחות .נעשה  ניתוח מעמיק של מערכת ניהול איכות הסביבה של "גלובוס" וזיהוי פערי ביצוע ביישום 14000ISO ,הוגדרו פעילויות ארגוניות עיקריות המשפיעות אל איכות הסביבה, הוצגו גם היבטים של ריסון פנימי וחיצוני.
 בוצע ניתוח על פי מודל קבלת החלטות אתיות הכולל שלושה שלבים :הערכה על בסיס עקרונות (תועלתנות, חובות / זכויות, הציווי של קאנט,צדק לפי סוציאליזם,צדק כהוגנות וצדק כחופש),פתרון על פי הסגולות הטובות והחלטה על בסיס הסכמה.נעשתה השווה  לחברת Applied Materials שהיא אחד הלקוחות האסטרטגיים של "גלובוס" והוצגו המלצות שיפור היבטים אתיים בתחום איכות הסביבה – Benchmarking.
החלק השלישי – מתייחס לחשיבותו של יישום קוד אתי ב"גלובוס",הגדרותיו, מטרותיו ותרומתו לארגון.ניתן הסבר מפורט על היבטים עיקריים של קוד אתי עבור "גלובוס" נוגע להתנהגות ואתיקה מקצועית,ציוד ורכוש החברה,נוכחות בעבודה,אמצאי משמעת ומדיניות עישון. הוצגו דרכים אפשריים ואמצעים הנדרשים להטמעתו מוצלח של הקוד ב"גלובוס".
בסיום העבודה הוצגה רשימה ביבליוגרפית של המקורות הרלוונטיים שעלייה היא מבוססת ונספחים.
תוכן העניינים
מבוא. 4
1 . חלק ראשון … 5
1 .1 הצגת הארגון -… 5
1 .2 בעלי עניין   –. 5
2 .
חלק שני -.. 7
2 .1 תחומים בהם "גלובוס" התמודד עם סוגיות אתיות   –… 7
2 .1.1 איכות הסיבה –… 7
2 .1.2 משאבי אנוש . 7
2 .1.3 לקוחות   -. 8
2 .2 מערכת ניהול איכות הסביבה ב"גלובוס" 8
2 .3 ניתוח על פי מודל קבלת החלטות אתיות 9
2 .4 המלצות לשיפור Benchmarking   -.. 11
3 .
חלק שלישי 12
3 .1 קוד אתי וחשיבותו 12
3 .2 מהותו של קוד אתי ב"גלובוס" –.. 12
3 .3 הטמעת קוד אתי ב"גלובוס" . 14
4 . רשימה ביבליוגרפית … 15
נספחים — 17