הגמוניות בטלנובלה אהבה מעבר לפינה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 759

תקציר העבודה

                                 א.         "הגמוניות" – עפ"י מימי ווייט הטקסט הטלוויזיוני מכיל חלק מכלל המשמעויות העולות ממנו, כיוון שיש מס' סוגים מוגבל ומוגדר של ז'אנרים, ושידור בו זמנית של תוכניות המחייב בחירה באחת. מגוון העמדות הוא רק אשליה – יש מגמה של שימור האידיאולוגיות הדומיננטיות בעוד שהקיצוניות לא נשמעות כלל.
                                 ב.         כדי להדגים את ההגמוניות בחרתי בסצינה מתוך פרק בטלנובלה "אהבה מעבר לפינה" שמשודרת מדי ערב בערוץ 2 בשעה 19:15. בחרתי לנתח את הסצנה לפי האידיאולוגיה המעודדת את מוסד הזוגיות והנישואין,לעומת חיי הרווקות.                                   ג.          "אחידות הטרוגנית" – כתוצאה מהמאבק לשמור על אחידות הטקסט ברמה הרעיונית וברמת הז'אנרים, מגוון הדעות המוצג בטלוויזיה מוגבל למערכת ערכים ואמונות חברתיות-תרבותיות הגמוניות. המגוון אינו אמיתי אלא רק אשליה שנוצרת ע"י הטכניקות הטלוויזיוניות, שמטשטשות את האחידות בטקסט.
                                 ד.         אנסה להדגים את ה"אחידות ההטרוגנית" ע"י פרק מ"אהבה מעבר לפינה" והקישורים לתוכנית הקודמת והבאה בלוח השידורים.
                                 ה.         מטרת הטכניקות הטלוויזיוניות, עליהן מדבר קולדוויל, היא לטשטש את אחידות הטקסט וההגמוניה, ולגרום לצופים לחשוב שאכן מוצע בפניהם מגוון עצום של אידיאולוגיות שונות.
ללא ביבליוגרפיה