העבודה מציגה מחד גיסא את הגורמים המשפיעים על עליית שיעור השתתפות הנשים בשוק העבודה ואידך גיסא את המגמות השליליות, שבגללן אחוז נשים עובדות עדיין נמוך מזה של גברים עובדים. העבודה מסתמכת על נתוני ל"מס בשנים 2000-2008 ומנתחת 6 מחקרים שנערכו בנושא.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7839
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר:
בעשורים האחרונים אחת התופעות המרכזיות בשוק העבודה זו עלייה בשיעורי השתתפות  בכוח העבודה האזרחי בקרב נשים. בעבודה זו נסקור את הגורמים המשפיעים על שיעור השתתפות הנשים בשוק העבודה ואת המגמות השליליות שבגללן אחוז הנשים בשוק העבודה, עדיין נמוך מזה של הגברים.
העבודה היא עבודה עיונית אשר סורקת את הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: סקרי כוח אדם ונתונים דמוגרפיים בשנים  2000-2008. על סמך הנתונים הללו ועל סמך ממצאים של מחקרים דומים שנערכו בנושא, יוסקו המסקנות.
תוצאות העבודה מראות כי הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על השתתפותן של נשים בכוח העבודה האזרחי הם רמת השכלה, מספר ילדים של אישה וגיל הילד הצעיר. להשכלה השפעה חיובית על שיעור השתתפות הנשים בכוח העבודה, כלומר עלייה ברמת ההשכלה גוררת עלייה בשיעור התעסוקה.
מספר הילדים, ככל שעולה משפיע שלילית על סיכויי האם להיות שייכת לכוח העבודה/מועסקת, וכך גם גיל הילד הצעיר ככל שיורד. בנוסף מוצגים בעבודה גורמים נוספים המשפיעים על שיעור השתתפות הנשים בשוק העבודה והשפעותיהם.
עבודה זו תתרום להבנת דפוסי התנהגות של נשים בשוק העבודה בישראל. הבנת המנגנון להחלטת הנשים לצאת לעבודה יכולה לתת יעד למדיניות כלפיהן ובכך להגדיל את היצע הנשים בשוק העבודה.