ניתוח ההתנהגות הארגונית בחב' חשמל לישראל, מחלקה ספציפית. יש שימוש בראיונות ואף הם מוקלדים לעבודה כנספחים. יש ניתוח מלא וממצה והעבודה קיבלה ציון מצויין (92).

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4872
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בניתוח התרבות הארגונית בחברת חשמל לישראל – במחלקת הדוודים וכוללת גם את הראיונות, מוקלדים, שנערכו עם מנהל במחלקה ועובד במחלקה, לנוחות הרוכש.
לעבודה 5 מקורות ואורכה 15 עמודים (כולל נספחים).
העבודה מקיפה, ממצה וקיבלה ציון טוב (92) בעת הגשתה – פברואר
2 006.
חברת החשמל עוסקת בייצור חשמל, הולכתו וחלוקתו, לכ- 2.3 מיליון לקוחותיה, ותורמת להנעת חיי המסחר והתעשייה בישראל.
החברה מייצרת חשמל ב- 61 יחידות ייצור, ב- 17 אתרים הפרוסים על פני כל המדינה, אחראית להולכת החשמל באמצעות כ- 160 תחנות מיתוג והשנאה, מאות שנאים וכ- 4,500 ק"מ של קווי חשמל במתחים שונים (מתח-על, מתח-עליון, ומתח-גבוה), ומספקת את החשמל ללקוחות, באמצעות כ- 20,000 ק"מ של קווי מתח-נמוך. חברת החשמל פועלת במסגרת גיאוגרפית כלל-ארצית, ולה משרדים אזוריים מאילת בדרום עד קריית שמונה בצפון. חברת החשמל מעסיקה כ-15000 עובדים, זמניים וקבועים כאחד.
אסטרטגיית החברה דוגלת באספקת חשמל בזמינות, באיכות ובאמינות, במחיר כלכלי, תוך הקפדה על רמת שירות גבוהה ושאיפה לשביעות רצון הלקוחות, והשגת תשואה נאותה על ההון, לבעלי המניות. הנושאים האסטרטגיים המרכזיים של החברה הם:
ü      השגת יעדי תכניות הפיתוח –  יצירת רזרבה (עתודה)  חשמלית נאותה ע"י שילוב בין פיתוח חברת החשמל לבין יצרנים פרטיים והשלמת מערכת ההולכה ל-400 קילוולט (מתח-על).
ü      שימת דגש על נושאי איכות הסביבה.
ü      החדרת הגז הטבעי והשלמת מערכת ההולכה של הגז הטבעי.
ü      שמירה על איתנות פיננסית באמצעות תעריף החשמל, גיוס הון, והתייעלות.
ü      שיפור מתמיד של איכות השירות ללקוחות.
חברת החשמל היא חברה ממשלתית ציבורית. כ- 95% ממניותיה נמצאות בידי הממשלה והיתר מוחזקות בידי הציבור, באמצעות הבורסה. הדירקטוריון הוא הגוף המייצג את בעלי המניות, ותפקידו להתוות את המדיניות הכללית של החברה, לפקח עליה, ולעקוב אחר ביצועיה. ניהול החברה מופקד בידי המנהל הכללי (מנכ"ל), המתמנה לתפקידו בידי הדירקטוריון, ובאישור השרים הממונים. המנכ"ל-