השפעת משבר כלכלי על דפוסי ניהול

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2480
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את הנושא של השפעת המשבר הכלכלי על דפוסי ניהול , בשאלה – כיצד המשבר הכלכלי משפיע על דפוסי הניהול בארגונים . העבודה מבוססת על ספרות אקדמית מתחום הניהול והכלכלה . על מנת להבין את נושא העבודה בצורה מעמיקה , שאלת העבודה חולקה למושגים שמרכיבים אותה , וכל מושג בשאלה נותח לעומק . השאלה חולקה באופן הבא : מהו משבר –כללי , מהו משבר כלכלי , מהו ניהול,  מהו דפוס ניהולי ואיזה דפוסי ניהול קיימים.
במצב של משבר כלכלי , הארגונים צריכים להתמודד עם מציאות חדשה ולקבל החלטות קשות וכואבות לגבי המשך הפעילות של הארגון ודרכי ניהולו .
ניתן להיערך מראש בתקופה שלפני פרוץ המשבר , וע"י כך להקטין את נזקי המשבר. היערכות זה השלב הקריטי ביותר שעומד בפני הארגון . לא ניתן למנוע השפעה של משבר כלכלי על ארגונים , אבל אפשר להיערך לקראתו . למשל ע"י הגבלת אשראי ללקוחות , הזמנות של סחורה מראש מספקים וכיוצא בזה .
כשהמשבר הכלכלי פורץ , כל ארגון בוחר את כלי ההתמודדות המתאימים לו, בהתאם לדפוסי הניהול המאפיינים את הנהלת הארגון . למשל , שיטת "הניהול הרזה" – מספקים ללקוח יותר ערך בפחות בזבוז , צמצום כוח אדם , פרישת עובדים , קיצוץ שעות , הפסקת הפעילות המיועדת לפיתוח הרמה המקצועית של העובדים וכיוצא בזה .
הארגון במצב של משבר כלכלי , צריך לנסות ולצמצם כמה שפחות במשאב האנושי. ברגע שמצמצמים כוח אדם , יש להתייחס להשפעה של פעולה זו לטווח הקצר ובעיקר  לטווח הארוך .
בהתאם להשפעת טווח הזמן יש לעשות את השיקולים הנכונים .
על מנהלי הארגון , להיות ערניים ומודעים למצב הכלכלי במשק , ולשים לב לאזהרות ולאותות בדבר התפרצות של משבר כלכלי . היערכות לפני פרוץ משבר כלכלי יכולה להציל ארגונים רבים מקריסות , ולצמצם בצורה  משמעותית את הנזקים ההרסניים של המשבר על ארגונים.  תוכן עניינים
מבוא  
4
פרק 1 : ניהול מהו ? –..
5
  פרק 2 :  דפוסי ניהול –.
6
   פרק
2 .1 : מהו דפוס ניהולי ?    פרק 2.2 : סוגים של דפוסי ניהול פרק 3 : משבר מהו ?

7
  פרק 
3 .1 : שלבי היחלצות ממשבר   פרק 4 : משבר כלכלי מהו ? .
8
   פרק 4.1 : היערכות ארגונים לאותות ואזהרות  בדבר פרוץ משבר כלכלי    פרק 4.2 : דרכי התמודדות של ארגונים עם המשבר הכלכלי -.. 9
סיכום –.
10   רשימת מקורות
11