ניתוח תהליכי משאבי אנוש בחברת Cal כרטיסי אשראי לישראל בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5420
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תקציר מנהלים "כל ארגון שואף למצוא את העובדים המתאימים ביותר ליעדיו והעונים במידה אופטימאלית לצרכיו", (גלוברזון,1988).
העבודה התבצעה על חברת האשראי Cal, כרטיסי אשראי לישראל בע"מ, המנפיקה כרטיסי אשראי של חברת ויזה העולמית וכן כרטיסי אשראי של חברת דיינרס. Cal הינה חברה למתן פתרונות בתחום האשראי. החברה מונה כ 1300- עובדים ומקיימת פעילות בארץ ובחו"ל.
ניהול המשאב האנושי נעשה אתגר ניהולי בשנים האחרונות תוך התמודדות עם כניסת ארגונים לתחומים חדשים ,פתיחות ונגישות המידע על המתרחש בארגונים אחרים.שינויים אלה מצריכים רמת תחכום וידע בניהול כ"א מחד, ולהיצע של אמצעי עזר מתקדמים לתמיכה באתגרים הללוLester&Kickul,2000) ).
האלמנטים המרכזיים המשפיעים על Cal בחתירה להשגת יעדיה האסטרטגיים הינם הכנסת מוצרים פיננסים חדשים מתקדמים, מקצועיות העמקת הידע המקצועי בארגון,השגת גמישות בפתרונות מותאמים ללקוחות ע"י כ"א מיומן,ומצוינות בשרות שמהווה נידבך מרכזי בפעילות הארגון ומאפשר המשכיות.
החתירה ליעדים הללו מהווים כר עבודה להנהלת משאבי אנוש שאחראית בין שאר פעולותיה על הבנת שינויי הסביבה הארגונית והכנת המשאב האנושי והמערכות הארגוניות להתמודדות עם השינויים הללו(Price,1997)) .
כמענה ותמיכה בהשגת המטרות יש לבצע תהליך תכנון משאבי אנוש ,שייקח בחשבון את יעדי הארגון הקרובים ולטווח הארוך בסביבה עסקית פיננסית המתפתחת כל העת.תכנון כזה יעזור בקביעת תמהיל העובדים ,הכנת תקציב רב שנתי ,גיוס ממוקד,הכנת תוכניות הכשרה והדרכה,ויתרום תרומה מכרעת לתפיסה  האסטרטגית(Torington,D,2000)).
במהלך עבודה זו נסקרו פרקטיקות משאבי אנוש בחברת Cal תוך התייחסות ביקורתית לבעיות HR מרכזיות בארגון והצעת פתרון הולם.
העבודה עסקה בבעיות המרכזיות בתחום משאבי אנוש ב Cal תוך התמקדות בנושא הגיוס והמיון פיתוח המנהלים והעובדים ומערך התגמולים. המסקנות העיקריות שעולות מהניתוח שישנה חשיבות מכרעת בפעילות מח' משאבי אנוש לתמיכה ביעדי הארגון, כשותפה בתהליך קביעת האסטרטגיה הארגונית, הכנת המשאב האנושי והתאמתו מבעוד מועד לתחומי הפעילות ע"פ המטרות.
ההמלצות הנובעות מן המסקנות :
* תכנון כוח אדם וגיוסו בהתאם לצרכי הארגון תחומי הפעילות והשינויים הטכנולוגיים ותחומי      העיסוק אליהם נכנסת Cal, תוך דגש על ניתוח עיסוק שיאפשר מיקוד הגיוס והמיון.
* וידוא פיתוח מערך תגמול מתאים שיקיף את כל עובדי הארגון וזאת ע"י ניתוח עיסוקים  והערכת ביצוע מקצועי והולם הנשען על פרמטרים מדידים הנגררים ממטרותיו של הארגון ויעדי הביניים של המחלקות השונות לאור המטרות.יישום ההמלצות תוך הטמעת תהליכי הלמידה ,הפצת הידע  והמידע בארגון ויישומו לשיפור תהליכי הכשרת העובדים לפעילות כמערכת אחת תאפשר ל Cal להמשיך לצעוד קדימה ולהשיג את יעדיה האסטרטגיים.
תוכן עניינים
נושא עמוד תקציר מנהלים
2 תוכן עניינים
3
מבוא
4
חלק א' תאור החברה 5
תהליכי משאבי אנוש בCal 7
חלק ב' בעיות HR מרכזיות בCal
1 2
הצעות לפתרון
1 3
תגמול עובדים
1 3
גיוס ומיון עובדים
1 4
מורכבות היישום וBenchmarking
1 6
חלק ג'  סיכום- השלכות עבור בעלי העניין
1 8
ביבליוגרפיה
1 9
נספחים נספח 1 –     מבנה ארגוני נספח 2 –     שאלון לגיוס נספח 3 –   טופס הערכת עובדים 2007
2 0-26
2 0
2 1
2 2-26
מבוא
חברת Cal (כרטיסי אשראי לישראל בע"מ) נוסדה בשנת 1978. וחברה בארגונים הבינלאומיים של "ויזה", "דיינרס קלוב" ו"יורופאי" (מסטרקארד). בישראל קיימות שלוש חברות כרטיסי אשראי: Cal היא חברת האשראי השנייה בגודלה בישראל עם נתח שוק של 31% מכלל בעלי הכרטיסים. בעלי המניות של  Cal הם: בנק דיסקונט (71.8%) והבנק הבינלאומי (28.2%). חברת Cal מנפיקה כרטיסי אשראי ללקוחותיה, הפרטיים והעסקיים,  ללא קשר היכן מנוהל חשבון הבנק שלהם.
בחברה מועסקים כיום כ- 1300 עובדים. בראש החברה עומד המנכ"ל מר בעז צ'צ'יק. בחברה 7 אגפים ובראש כל אגף עומד מנהל המשמש גם כסמנכ"ל. בנוסף 5 יחידות הכפופות ישירות למנכ"ל-
מכירות וסחר