שלטון וממשל ברוסיה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2280
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

במבט ראשון ניתן ללא היסוס להגדיר את רוסיה כמעצמת "על", שכן היא עונה כמעט על כל קריטריון אפשרי הדרוש לכך. בבעלותה מחסני נשק גרעיני לא מבוטלים, מושב קבוע במועצת הביטחון של האו"ם, מלאים עצומים של נפט ויתר המינרלים, צמיחתה הכלכלית מרשימה בשנים האחרונות,ולה  יותר שטח מכל מדינה אחרת, אף על פי שהיא מהווה רק שני שלישים מחבר העמים לשעבר.
מבט קרוב יותר, מתגלה רוסיה אחרת. חלק גדול מהעושר משקף בעיקר את העלייה בערך הנפט ופחות את הגידול בפעילות הכלכלית היצרנית. הכוחות הצבאיים של רוסיה יכולים לתכנן מעט מאוד ביחס לכל צבא שימושי אחר. אוכלוסיית המדינה מונה כעת פחות תושבים מבעבר והיא יורדת ב-500,000 נפשות כל שנה, כך שחלקים גדולים משטחה נותרים בלתי מאוכלסים. תוחלת החיים של גברים נאמדת בפחות מ-60 שנים הודות לבעיות האלכוהוליזם, הפשע, הסמים, המחלות ומערכת הבריאות הירודה.
הפוטנציאל החיובי שלה נראה כמוגבל במידה מסוימת לאור מכשולים מבניים ורגולטיביים שעליה לפתור, ועם זאת יכולת ההשפעה שלה על סדרי העולם כולו נותרה על קנה. ההחלטות שמתקבלות ברוסיה יכולות להשפיע על מחירי הנפט העולמיים, על תוכניות גרעין של אירן וצפון קוריאה ועל הצלחת הטרור ועל נושאים רבים נוספים. לטוב ולרע רוסיה עדיין משפיעה.