פרה סימנריון בנושא- מוסריות בתוכניות ריאליטי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2952
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא
—      עמוד 3
רקע והיסטוריה על קצה המזלג   -.     עמוד 4
ברמה הכלכלית  –.  עמוד 5-6   סקירת ההיבט המוסרי בתוכניות הריאליטי בארץ  –עמודים 6-8
הריאליטי של הדור הבא  ..  עמוד 8
מוסריות בעיני הצופים  …   עמוד 8
מהו העולם הנשקף ממסך הריאליטי .   עמוד 9
ניתוח הבעיה המוסרית על פי גישת בעלי העניין –..  עמוד
1 1-12
סיכום  —  עמוד 13
רשימה ביבליוגרפית  -.   עמוד 14
מבוא מאז פריצת תוכניות הריאליטי למסכנו , מצאתי את עצמי נסחפת עם ההמונים ונהייתי לצופה נלהבת . לא הייתה כמעט תוכנית ריאליטי שלא צפיתי בה , ולאחר כל תוכנית עלו במוחי שאלות כמו – האם השימוש בתוכניות ריאליטי, ככלי רווחי,  מתבצע בצורה לא מוסרית בכלל וכלפי המתמודדים בפרט? שאלה זו הינה שאלת המחקר שלי שעליה אתן תשובה לקראת סוף העבודה.
האם המתמודדים מודעים לרמת החשיפה לה הם זוכים במסגרת זו ?
תוכניות ריאליטי מפגישות שלושה קודקודי "מציאות" במקום מיוחד המוקם לצורך מימוש רעיון יזמי: אותנו הלקוחות של הטלוויזיה – הרוצים לראות מה שיותר סודות ואינטימיות בין אחרים , טלוויזיה – עושה כל שביכולתה על מנת לספק לנו סצנות מעוררות, מגרות , מרתקות. והמשתתפים- השמחים להיות מפורסמים לרגע . בעבודתי אדון בתשובה לשאלות אלו , ואבחן האם תוכניות הריאליטי נוהגות  ככלי לא מוסרי בכך שמשתמשות במשתתפי התוכנית על מנת למקסם את הרווחים מבלי  לשים לב  לצורכיהם  ולעיתים שוכחות כי מדובר ביצורים אנושיים .