שיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4484
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מטלה זו דנה בשיפור תהליכים בחברת Pipework – חברה ותיקה לייצור צינורות תשתית.
ראשיתה במיפוי הפעילויות התפעוליות ואיתור אלו הטעוני שיפור במגוון היבטים לפי התיאוריות הנהוגות בתחום על סמך אפקטיביות, יעילות ונצילות. בשלב הבא נבחנו מדדים נבחרים אל מול חברות אחרות בתהליך benchmarking על מנת למקם את יכולותיה ומידת תחרותה של החברה. מהנתונים הסתבר כי מצב החברה עגום ואם לא יעשה משהו בנדון עלולה החברה להיכנס לסחרור שלילי אשר ממנו לא תוכל להשתקם.
גוף העבודה בוחן שתי חלופות על לנקיטת פעולה: BPR וקייזן. שתי תיאוריות אלו אשר שתיהן מיישמות פרקטיקה של TQM, שונות במידת השינוי והשיפור אשר ביכולתן לספק, משך זמן הביצוע, העלויות, אופי ומידת מעורבות ההנהלה והתרבות הארגונית ומעל לכל – סיכויי ההצלחה והסיכונים שבדרך.
לאור האסטרטגיה השיווקית של החברה כפי שהוצגה ע"י מנהלת השיווק והמכירות ועל בסיס השוואה שבוצעה בין שתי החלופות המתבססות על הניתוח המעמיק, מסקנת עבודה זו הינה כי רק תהליך BPR  יעניק לחברה את היכולת להתמודד מול מתחרותיה בשוק הבינלאומי. אמנם רבים הסיכונים שבדרך, אך חלק לא מבוטל מהסיכונים יהיה על החברה לעבור באופן יזום או כפוי בעתיד הקרוב. מצבה הפיננסי האיתן של החברה מאפשר לה לעבור טלטלה זו במידה מסוימת של נוחות ולצאת בסיומו עם יכולות הובלה ענפית, תרבות ארגונית מכוונת שיפור  ומצוינות ומוכנות לאתגרים הבאים.
תוכן עניינים
מבוא -… 1
פרק א':
ניתוח מצב קיים — 2
פרק ב':
יישום BPR . 6
פרק ג':
יישום קייזן 10 פרק ד':
בחירת שיטת שיפור … 15
פרק ה' – סיכום – 16
ביבליוגרפיה –. 17
נספחים … 18