ניהול נכסי ידע - בארגון פיננסי גדול

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
ניהול ידע בארגון, הינו משאב חשוב היכול לקבוע את עתידו העסקי של הארגון, והינו גורם מפתח ליעילותו (Fida 2007). בעבודה זו, ניתחנו את ניהול הידע בארגון פיננסי גדול, עם ת"ל לגידול מספר המועסקים הלא קבועים בו והמיזוג שערך הארגון לאחרונה עם בנק למשכנתאות.
גידול במספר המועסקים הזמניים, יחד עם פיטורי מאות עובדים קבועים ומנוסים, העמיד לבנק אתגר בהעברת הידע והניסיון החבוי בו ובעובדים הוותיקים לעובדים החדשים. העבודה התמקדה בתיאור המודל העסקי של הבנק, בכישורי הליבה, הוסברו שלושה נושאי ידע מרכזיים, תהליכי עבודה, מפת ידע ארגוני וקביעת שיטות למדידת אפקטיביות והעברת הידע לעובדים.
המודל העסקי של הבנק, אינו בולט בענף הבנקאות וכמו כל הבנקים הבנק נוקט באסטרטגיית "ME TO". היתרון היחסי של הבנק, יכול להגיע דווקא בהפניית משאבים לתחום ניהול הידע, במיוחד לאור העובדה שמספר המועסקים הזמניים בענף הולך וגדל.
לאור זאת המלצת עבודה זו, הינה להפנות משאבים לתחום ניהול הידע. מציאת איי הידע של העובדים הוותיקים בכל הנושאים המרכזיים, הקמת קבוצות ידע והעברת החומר בצורה המהירה לעובדי הקו הראשון ייקנו לבנק את היתרון התחרותי החסר לו.
תוכן העניינים:
א. הארגון __________________________________________________________ 4-5
            א 1.
תיאור הארגון ________________________________________________4
            א 2.
כישורי ליבה _________________________________________________5
ב. פעולות מהירות ______________________________________________________
6 ג. המודל העסקי של הבנק _________________________________________________7
ד. נושאי ידע מרכזיים __________________________________________________8-9
            ד 1.
אשראי _____________________________________________________8
            ד 2.
שוק ההון ___________________________________________________9
            ד 3.
משכנתאות __________________________________________________9
ה. זיהוי מומחים וקהילת מידע __________________________________________10-11
            ה 1.
זיהוי מומחים _______________________________________________10             ה 2.
קהילות מידע  _______________________________________________10 ו. מפת הידע בארגון ____________________________________________________11
ז. שיטות למדידת אפקטיבית ניהול הידע  __________________________________ 13-14
            ז 1.
מהירות תשובה ללקוח _________________________________________ 13
            ז
2 . מתן מענה מלא לרצון הלקוח- מקצועיות  ____________________________ 14
            ז 3.
שירות ללא טעויות ____________________________________________14
ח. סיכום והמלצות ____________________________________________________
1 5
ט. ביבליוגרפיה _______________________________________________________ 16
תוכן העניינים:
א. הארגון __________________________________________________________ 4-5
            א 1.
תיאור הארגון ________________________________________________4
            א 2.
כישורי ליבה _________________________________________________5
ב. פעולות מהירות ______________________________________________________ 6
ג. המודל העסקי של הבנק _________________________________________________7
ד. נושאי ידע מרכזיים __________________________________________________8-9
            ד 1.
אשראי _____________________________________________________8
            ד 2.
שוק ההון ___________________________________________________9
            ד 3.
משכנתאות __________________________________________________9
ה. זיהוי מומחים וקהילת מידע __________________________________________10-11
            ה 1.
זיהוי מומחים _______________________________________________10             ה 2.
קהילות מידע  _______________________________________________10 ו. מפת הידע בארגון ____________________________________________________11
ז. שיטות למדידת אפקטיבית ניהול הידע  __________________________________ 13-14
            ז 1.
מהירות תשובה ללקוח _________________________________________ 13
            ז
2 . מתן מענה מלא לרצון הלקוח- מקצועיות  ____________________________
1 4
            ז 3.
שירות ללא טעויות ____________________________________________14
ח. סיכום והמלצות ____________________________________________________ 15
ט. ביבליוגרפיה _______________________________________________________ 16