ניהול ושיווק בהקשר אירופאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4330
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
בעבודה זו התמקדנו בניתוח הסביבה העסקית של ענף הקוסמטיקה בישראל ובאיחוד האירופאי, וכל זאת בסביבה המשתנה ע"י חוקים ותקנות, מערכות איכות הסביבה ואף פוליטיקה.
  לאחר בחינה מעמיקה, המלצנו על נקיטת אסטרטגית שיתוף פעולה בין חברת חבקין ובין חברת CLARINS הצרפתית. לשוק הקוסמטיקה ישנו פוטנציאל גידול הן בישראל ובמיוחד באירופה. באיחוד האירופאי קיים כבר היום פוטנציאל גדול שיגדל לאחר הצטרפות החברות הנוספות אליו במהלך 2004 ו 2007.
המגמות המאפיינות את השוק האירופי כעת הם הוזלת עלויות ייצור תוך שימת דגש על נושא איכות הסביבה ולכן הסביבה הישראלית מתאימה לשתי מגמות אלו כיוון שניתן להעביר את תהליכי היצור לישראל ולמקם אותם באזורים דלים באוכלוסייה ובכך לתפוס שתי ציפורים במכה אחת.
מן הבחינה האקולוגית שוב ישנה הלימה בין ראותו של השוק למדינת ישראל בשתיהן נושא זה הוא חשוב (למרות שבישראל קצת פחות) שתיהן מנסות לקדם אותו על ידי חקיקת חוקים תקנות ונהלים אשר יעזרו הן לצרכן והן למדינה לשמור על איכות הסביבה טוב יותר.
שיתוף הפעולה בין החברות יביא לאיחוד יתרונותיהם שהם מוצרים טבעיים, עמידה בתקנות וחוקים של איכות הסביבה וללא ניסויים בבע"ח- מצד החברה הישראלית תוך ניצול יתרונות החברה הצרפתית שהם ביסוס הון עצמי, תמהיל מוצרים ופתיחת השוק האירופאי. תוכן העניינים:
א.  מבוא   א 1. כללי- השוק המשותף   א 2. שוק הקוסמטיקה בישראל   א 3. שוק הקוסמטיקה באירופה   א 4. הסכמי סחר ישראל- השוק האירופאי עמודים 4-9
עמוד 4
עמוד 5
עמוד 6
עמודים 7-9
שאלה מספר 1:
1.      השוק הישראלי והאירופאי     1
א. כללי        1
ב. מודל פורטר        1
ג. מודל PESTLI        1 ד. טבלת השוואה ישראל- האיחוד האירופאי עמודים 10-15
עמוד 10 עמודים 11-12
עמודים 13-14
עמוד 15
שאלה מספר 2:
       2 א. חברת  CLARINS האירופאית        2 ב. SWOT:
CLARINS        2 ג. חלופות אסטרטגיות עמודים 16-19
עמוד 16
עמוד 17
עמודים 18-19
שאלה מספר 3
       3 א. חברת חבקין הישראלית:
       3 ב. SWOT:
HAVKIN        3 ג. חלופות אסטרטגיות עמודים 20-22
עמוד 20 עמוד 21
עמוד 22
4 . סיכום עמוד 23
5.
ביבליוגרפיה עמוד 24
נספחים:
נספח 1:
מעריב ברנז'ה- נתונים על שוק הקוסמטיקה נספח 2:
ערוץ 7- גידול מכירות ענף הקוסמטיקה נספח 3- הלמ"ס- נתוני ייבוא ייצוא נספח 4- נתוני שוק הקוסמטיקה באיחוד, eyropa.eu.int נספח 5- חברת חלבין