עבודת הגשה בנושא קורבנות אונס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3017
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

קורבנות אונס עבודת הגשה במסגרת קורס בוויקטימולוגיה   תוכן עניינים.
מבוא –עמ'
3 פרק 1: הגדרה לאונס …עמ'
4 – 6
פרק 2: ההשפעות הקצרות טווח על הקורבן .עמ' 7 – 9
פרק 3: ההשפעות הארוכות טווח על הקורבן עמ' 10 – 11
ביבליוגרפיה עמ'
1 2
מבוא
מהו אונס?
אונס , לפי מילון אבן שושן (אבן שושן , 1988) הוא :
" כפייה , הכרח, מעשה שנעשה לאדם בעל כורחו." " תקיפת אישה ובעילתה בעל כורחה." " לחץ, מאמץ." קשה לחלק את שלבי ההתמודדות השונים לחלקים , שכן ההתמודדות עם חוויה כל כך אישית וטראומטית היא אינדיווידואלית וקשה לתחמה. גם בספרות יש ויכוחים על משך השלבים השונים.
לדראי ( Ledray,1986 ) , טוענת כי השלב הראשון נמשך ימים ספורים, השני 6 – 12 שבועות והיא מחלקת את ההתמודדות לארבעה שלבים. ואילו בורג'ס והולמסטרום  (Burgess & Holmstrom, 1974) , טוענות כי השלב הראשון נמשך 2 – 3 שבועות והן מחלקות את ההתמודדות לשני שלבים.
לרוב מוסכמת החלוקה לשני שלבים עיקריים : השלב האקוטי ושלב ההכרה וההתמודדות ארוכת הטווח. אין ויכוח על היות האונס טראומה קשה , המצדיקה תגובות שונות, בעלות מאפיינים מיוחדים.       ה- DSM 4  (DSM 4 ,1994) , מגדיר סימפטומים מסוימים הבאים כתוצאה מחשיפה לאירוע טראומטי קיצוני כגון פציעה רצינית, עינויים , אונס – כתסמונת פוסט טראומטית (PTSD) . הסימפטומים הללו דומים , ולעיתים אף זהים לתגובות של נאנסות.
משום כך, ולאור הויכוח בספרות על משך ההפרעות השונות נבחרה הגדרתו של ה- DSM 4 לשם הגדרת משך ההשפעות קצרות הטווח ומשך ההשפעות ארוכות הטווח. ההשפעות קצרות הטווח – השלב האקוטי ייתחמו בשלושה חודשים ואילו ההשפעות ארוכות הטווח הן מגבול שלושת החודשים והלאה. בכוונה לא נתחמו ההשפעות ארוכות הטווח יכולות להשפיע מס' חודשים או שנים רבות והדבר משתנה מאישה לאישה.