היינקן-מיתוג מיצוב ופרסום גלובלי

תקציר העבודה

GLOBAL MBA קורס  : סוגיות אסטרטגיות בשיווק תמצית מנהלים הייניקן שימרה את טעמו הייחודי והאיכותי של הבירה מאז הקמתה, נתון אשר מצביע יותר מכל על חוזקו של המותג ועל כן (מיותר) רמת הבידול של המוצר.
מכירות הבירה של החברה בשנה זו מגיעים ל-5.6 מיליארד ליטר וממקמים את החברה כשנייה בעולם ונמכרת כיום ב-170 מדינות. סטטיסטיקת המכירות מראה כי היניקן שולטת בכ-50% משוק הבירה האירופאי כ- 40% מכלל ייצור הבירה הנמכר בארה"ב. נתונים אלו מאפשרים לחברה להוות שחקן משמעותי בשוק הבירה ולמכור את המוצר ברחבי העולם.
למרות גידול המכירות ומצב החברה, ניסיונות העבר להפוך את המותג לגלובאלי כשלו, בנוסף, בשנים האחרונות ניתן לראות בשוק הבירה הרבה מאוד מותגים חדשים וסוגים חדשים של בירה ברחבי העולם. ישנם מקומות רבים בהם הבירה המקומית שולטת כביותר מ 70% מהשוק המקומי. החשיבה קדימה מלמדת שיש לצאת במסר חדשני, רענן, חברתי וזהה בכל המדינות בהן משווקת הבירה אשר יהפוך את המותג לגלובאלי.  היניקןThough Heineken had consistently been marketed as a premium brand, in the שווקה בצורה עקבית את הבירה בתור מותג פרמיום אך על אף פריסתה הגלובלית הרחבה בשלב זה אין המותג נתפס כמותג גלובאלי.
המסר השיווקי מועבר בצורה לא זהה. לאור כל זאת ובכדי להפוך את המותג לגלובאלי אנו ממליצים על מספר פעולות לביצוע.
·     פתיחת משרד ראשי נוסף בארה"ב בכדי להיות קרובים לשוק הגדול והעיקרי של החברה.
·     הקמת חטיבת שיווק שתורכב ממספר רב של מומחים לכל איזור בעולם עם אחריות   אישית על נושאי השיווק בכל אזור תוך שמירה על העברת מסר אחיד. ·     חדירה למדינות עולם שלישי -שיווק ע"י הקמת מפעלים ותהליך בקבוק במדינות אלו.
·     לצאת במסעות פרסום ברמה גבוהה בשילוב כוכבים בינלאומיים מפורסמים וחיבור למצבים מקומיים שיאפשרו פיתוח קשר רגשי לחברה.
·     מתן חסויות לאירועי ספורט בינלאומיים, הופעות של אומנים ידועים וכן קישור לסרטים עם מאפיין דמוגרפי. ·     הענקת חסויות  לאירועים גלובליים בינלאומיים כמו אירועי ספורט (אולימפיאדות, אליפויות בין יבשתיות) ומופעי רוק בקנה מידה גלובלי, ובכך לחזק את תפיסה המאחדת.
·     שימוש מאסיבי בסירטוני תדמית מוקפדים המשדרים מסר אחיד אך מותאם לכל פלח שוק. כל השינויים שייעשו יבדקו בקפידה ויותאמו למדינת היעד בכדי לא לפגוע במיצוב הארגון והמותג.
סיכום מצב מבשלת השיכר של חברת הייניקן נוסדה באמסטרדם ב בשנת 1863 (לפני יותר מ- 130 שנה!), על ידי ג'ררד אדריאן הייניקן, שעמד בראש החברה עד שנת 1940. מלכתחילה חרתה …
ללא מקורות