פרו"ס- השפעתו של הומור בפרסום ()

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2442
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

פרו"ס:
השפעתו של ההומור בפרסום תוכן עניינים:                                                           עמוד:
      מבוא                                                                                                         
2 -3
      סוגים שונים של הומור: מסרים הומוריסטיים ודרכי העברתם לצרכנים.                   4-6
      היתרונות בשימוש הומוריסטי בפרסום.                                                             7-8
      השפעת המסרים ההומוריסטיים על עמדת הצרכנים ויעילותם .                            9-10        דיון ומסקנות                                                                                               
1 1
      רשימה ביבליוגרפית                                                                                      12
מבוא:
העבודה שלי  תעסוק בהשפעתו של ההומור בפרסום  כלומר בעבודתי אבדוק עד כמה השימוש במסר  הומוריסטי בפרסומות משפיע על עמדות הצרכנים בצורה חיובית ועד כמה יעיל להשתמש בהומור בפרסום . על מנת לדון בהשפעתו של הומור בפרסום עלינו ראשית להגדיר לעצמנו למה אנו מתכוונים במילה הומור. נראה כי ההומור הוא תופעה אנושית רגשית המלווה תגובות פיזיולוגיות שונות: צחוק, חיוכים ועוררות . ההומור אינו משפיע על הרגשות בלבד, אלא עשוי גם להשפיע על תהליכים הכרתיים .
מחקרים מעריכים שבין 11% ל- 24% מפרסומות הטלוויזיה בארה"ב משתמשות בהומור  Weinberger & Spotts 1989 ; Speck 1991; Hoyer & Lee 1993 ) ). שימוש דומה או גבוה יותר דווח במחקרים בינלאומיים על הומור בטלוויזיה .
 ( Toncer
2 001  ,Alden, Hoyer & Lee 1993 ) , וגם בסוגי מדיה שונים ואחרים כמו העיתון והרדיו . (  Weinberger & Campbell 1991). למרות שההומור  מהווה שיטת פרסום קריטית בכל העולם, מחקרים מועטים התייחסו לעובדה שיש שוני רב בין פרסומות ברמות ההומור שהן מעוררות כלומר ברמת ההומור הנתפסת , יש המצליחות מאוד לעורר צחוק ויש שנכשלות בכך, יותר מזה יש סוגים שונים של הומור שמפרסמים בוחרים להשתמש בהם בצורה נכונה על מנת שלא יגרמו לקבל את התוצאה ההפוכה מהמבוקש .
טענת המוצא של עבודה זו היא כי הדרך שבה מוצג המסר לקהל היעד תקבע במידה רבה את יעילותו והשפעתו של הציבור. משמעות הדבר היא שיש לתת את הדעת לא רק על תוכן המסר אלא גם לדרך הצגת המסר ולצורת הפנייה הטובה ביותר לקהל היעד . המסר הפרסומי אמור לשכנע ולגרום לתגובה ולכן שיטת המחקר שלי היא סקירה ספרותית כלומר אני אבחן בעבודה שלי את הסוגים השונים של ההומור ואת סוגי המסרים בהם נעשה שימוש . השערת המחקר שלי היא :כיצד משפיע הומור בפרסום על עמדה חיובית של הצרכנים ויעילותו בהעברת המסר ? שמתוך שאלה זו  המשתנה תלוי הוא  מסר הומוריסטי  בפרסום.
והמשתנה בלתי תלוי הוא עמדת הצרכנים והיעילות בהעברת המסר. הנחת המוצא שתלווה את עבודתי היא כי ההומור משפיע בצורה חיובית על מטרות הפרסום, אולם על מנת להשיג מטרה זו יש לעשות שימוש בהומור בצורה מושכלת ונכונה , הכוונה היא כי לפרסום עלולה להיות גם השפעה פחות טובה במידה וסוג ההומור שנבחר היה לא נכון לאותו קהל יעד ומוצר. בעבודתי אני אציג מה גורם לפרסום יעיל תוך התמקדות בנושא השימוש בהומור בפרסומות.