השפעת מחירי הקסם על רכישת מוצרי צריכה
מוסד לימוד | המכללה האקדמית נתניה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | CHARM PRICE, אסטרטגיית שיווק, מחירי קסם, סיומת מחירים, שיווק |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 6996 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
בעבודה זו ביקשנו לבחון את השפעת "סיומת הקסם" על נכונותם של הצרכנים לרכישה.
בחנו האם קיימת פסיכולוגית של הסיומת על תפישתם את המחיר. על מנת לבחון את שאלה זו ערכנו מחקר שכלל 147 נבדקים בגילאי 20-40 שחולקו לשלוש קבוצות שונות. כל קבוצה קיבלה סידרה שונה של מחירים: מחירים עגולים, מחירי מעט מתחת למספרים עגולים ומספרים מעט מעל המספרים העגולים. בנוסף נשאלה כל קבוצה על הרגלי הצריכה שלה כגון קנייה במזומן, הגבלת הקנייה ורכישה באינטרנט. הממצאים העלו כי מספרי הקסם אכן משפיעים על נכונות הקנייה בקרב הלקוחות. הם נוטים "להתעלם" מן הספרות הימיניות וכך תופסים את המחיר כנמוך יותר ממה שהוא באמת. אשליה זו הנוצרת בעזרת "אפקט הקסם" מגדילה את הנכונות לרכישה בקרב הקונים. כתוצאה מתפיסה זו, הנטייה לרכישה גבוהה יותר. כמו גם נמצא כי נשים יותר מגברים נוטות להיות מושפעות מסיומת הקסם וכי קיימים הבדלים מובהקים בין שלוש הקבוצות.מסקנות המחקר מעלות כי הצרכן אכן מושפע מן התמחור של המוצר השפעה הניכרת בקנייה גדולה יותר ולכן ברווחים גדולים יותר למוכר.
ת.ענייניים
1 .מבוא 1
2 . מסגרת תיאורטית 3
2 .1 סקירת ספרות. 3
2 .2 רקע ענפי 7
2 .3 ניתוח תיאורטי 8
3 . השיטה 9
3 .1 מטרת המחקר. 9
3 .2 מניפולציות המחקר. 9
3 .3 המדגם.. 9
3 .4 כלים.. 9
3 .5 מערך המחקר. 10
3 .6 מגבלות המחקר. 10
4 . הממצאים 11
. 5. דיון בממצאים 19
5. דיון בממצאים 20
6 . סיכום 23
ביבליוגרפיה 24
נספחים
5 נספח 1. השאלון
5