ניתוח אסטרטגיית השיווק ברשת מלונות אפריקה ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4448
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר העבודה התבצעה על מלונות אפריקה ישראל. הרשת מונה כ 1500 עובדים ומקיימת פעילות בארץ ובחו"ל.
במסגרת העבודה ניתחתי את הסביבה השיווקית של הארגון בו אני מועסקת על פי שימוש במודלים של ניתוח סביבה: PEST, SWOT ו-5 הכוחות של PORTER. תמהיל השיווק – מניתוח שבעת ה- P של הארגון אנו למדים שתמהיל השיווק מסייע בידי מלונות אפריקה ישראל ליצור יתרון תחרותי לעומת המתחרים.
ניתוח הסביבה השיווקית מלמד שקיימת השפעה של כל אחד מההיבטים שנבחנו הן על הארגון והן על שאר ההיבטים. אולם לדעת מחברת העבודה מסקנות העבודה מצביעות על כך שהנהלת מלונות אפריקה ישראל צריכה להיות ערה כל הזמן לשינויים בסביבת המאקרו והמיקרו ולהיות מודעת לחזקותיה ולחולשותיה ולהזדמנויות ולאיומים בסביבה כדי  לשנות או לחזק את אסטרטגיות השיווק שלה.
המלצה עיקרית לדעת מחברת העבודה היא שעל הארגון לדעת כיצד הוא ממוצב ביחס למתחריו ומה נתח השוק שלו ולשאוף להיות המוביל כתשובה לדרישות  הלקוחות העסקיים והפרטיים  בענף המלונאות.  תוכן עניינים
נושא עמוד תקציר
2 תוכן עניינים
3
מבוא
4
פרופיל החברה 5
ניתוח הסביבה כחלק מהתוכנית השיווקית
6 התנהגות צרכנים והמחקר השיווקי 7
תמהיל השיווק
8 -9
האסטרטגיה השיווקית של מלונות אפריקה ישראל
1 0-13
סיכום והמלצות
1 4
ביבליוגרפיה
1 5
נספחים נספח 1 –     ניתוח   PESTשל מלונות אפריקה ישראל נספח 2- מודל 5 הכוחות של PORTER נספח 3- מודל SWOT  מלונות אפריקה ישראל
1 6-21
מבוא
חברת "מלונות אפריקה ישראל בע"מ" הינה חלק מקבוצת 'אפריקה ישראל השקעות. החברה נוסדה בשנת 1992 ועוסקת בהפעלה וניהול של בתי מלון ושל אתרים תיירותיים בארץ ובעולם.
חברת המלונות אפריקה ישראל הינה בעלת הזיכיון להפעלה בישראל של 2 מותגי מלונאות בינלאומיים: קראון פלזה והולידיי אין.
בישראל החברה הינה בעלת הזיכיון להפעלת מותגי קבוצת Intercontinental Hotels Group המייצגת בין היתר את המותגים "קראון פלזה" ו"הולידיי  אין".
לרשת תשעה בתי מלון בפריסה ארצית מושלמת הכוללים בס"ה 2,105 חדרים:
מלונות קראון – בתל אביב, ירושלים, ים המלח ואילת מלונות הולידיי אין – בטבריה, אשקלון, חיפה, ואילת וכן מלון  אקספרס ביט אילת.